F1: Vettel az élen nyitott a Ferrarival

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.01. 17.40

Az első 2015-ös Forma-1-es teszt nyitónapján Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival. A Mercedes bombabiztos, a Red Bull és a McLaren küszködött.


Sebastian Vettel stílusosan mutatkozott be új csapatánál, hiszen az első 2015-ös téli Forma-1-es teszt nyitónapján a legjobb idővel zárt Jerezben. 
A négyszeres bajnok német 1:22,620-as kört ment, amivel bőven megjavította a tavalyi jerezi teszt csúcsát is. Vettel Ferrariján a nap közepén adódott egy telemetriai probléma, de összesen így is 60 kört hozott össze. Vettel láthatóan nagyon motivált, reggel az első felvezető kör előtt a bokszutcában megelőzte Nico Rosberget, hogy elsőként léphessen pályára.
Mögötte sauberes Marcus Ericsson végzett bő egytizedes lemaradással, 73 körrel a tarsolyában. A nap legszorgalmasabbja, Nico Rosberg elképesztő távot, 157 kört ment – többet, mint a két másik legtöbbet futó versenyző együtt -, a címvédő Merci szuper-megbízhatónak tűnt az első napon. 


A tavalyi rémálom ugyan nem ismétlődött meg, de az igen érdekes álcafestést vselő Red Bull RB11-essel most is voltak gondok, Daniel Ricciardo 35 körre volt képes, az autón a fékekkel és az akkumulátorokkal is probléma adódott.
A Williams csak késő délelőtt futott ki a pályára, de Valtteri Bottas aztán szorgalmasan rótta a köröket, 73-mal zárta a napot az FW37-es volánjánál.
A Toro Rosso újonca, Carlos Sainz Jr. 46 kört ment, a 6.időt hozta, de így is sokkal termékenyebb napja volt, mint a McLarennek és Fernando Alonsónak.
Hiába ment ki a pályára sok ezer néző, a kétszeres világbajnok spanyolból nem sokat láttak a pályán, ugyanis a McLaren-Honda továbbra is a gyermekbetegségeivel küzd, Alonso háromszor egy, majd egyszer három kört, összesen hatot tett meg az MP4-30-assal.


A rendszerek összefésülése, a megbízható működés elérése még munkát kíván, de annyi biztos, hogy a Honda erőforrása az új generációs motorok közül messze a legdögösebb, már-már vadállati hörgésre-bömbölésre emlékeztető hanggal rendelkezik.
A pályán komolyabb incidens, baleset nem történt, a piros zászló mindössze kétszer került elő, akkor is rövid időre. Reggel Ericsson pördült meg, míg később Sainz alatt állt le a Toro Rosso.
Az első jerezi napon a Lotus egyáltalán nem tesztelt, az E23-ast szállító kamion csak délután futott be a pályára. A csapat közlése szerint hétfőn még az autó összerakásával foglalkoznak, így Pastor Maldonado és Romain Grosjean csak egy-egy napot vezethet majd kedden és szerdán.

Teszt, Jerez, 2015.02.01.

 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  S. Vettel  Ferrari (SF15-T)  1:22,620   60
 2.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:22,777   73
 3.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:23,106  157
 4.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:23,338   35
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW37)  1:23,906   73
 6.  C. Sainz Jr.  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:25,327   46
 7.  F. Alonso  McLaren-Honda (MP4-30)  1:40,738    6

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.