F1: Vettel az élen nyitott a Ferrarival

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.02.01. 17.40

Az első 2015-ös Forma-1-es teszt nyitónapján Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival. A Mercedes bombabiztos, a Red Bull és a McLaren küszködött.


Sebastian Vettel stílusosan mutatkozott be új csapatánál, hiszen az első 2015-ös téli Forma-1-es teszt nyitónapján a legjobb idővel zárt Jerezben. 
A négyszeres bajnok német 1:22,620-as kört ment, amivel bőven megjavította a tavalyi jerezi teszt csúcsát is. Vettel Ferrariján a nap közepén adódott egy telemetriai probléma, de összesen így is 60 kört hozott össze. Vettel láthatóan nagyon motivált, reggel az első felvezető kör előtt a bokszutcában megelőzte Nico Rosberget, hogy elsőként léphessen pályára.
Mögötte sauberes Marcus Ericsson végzett bő egytizedes lemaradással, 73 körrel a tarsolyában. A nap legszorgalmasabbja, Nico Rosberg elképesztő távot, 157 kört ment – többet, mint a két másik legtöbbet futó versenyző együtt -, a címvédő Merci szuper-megbízhatónak tűnt az első napon. 


A tavalyi rémálom ugyan nem ismétlődött meg, de az igen érdekes álcafestést vselő Red Bull RB11-essel most is voltak gondok, Daniel Ricciardo 35 körre volt képes, az autón a fékekkel és az akkumulátorokkal is probléma adódott.
A Williams csak késő délelőtt futott ki a pályára, de Valtteri Bottas aztán szorgalmasan rótta a köröket, 73-mal zárta a napot az FW37-es volánjánál.
A Toro Rosso újonca, Carlos Sainz Jr. 46 kört ment, a 6.időt hozta, de így is sokkal termékenyebb napja volt, mint a McLarennek és Fernando Alonsónak.
Hiába ment ki a pályára sok ezer néző, a kétszeres világbajnok spanyolból nem sokat láttak a pályán, ugyanis a McLaren-Honda továbbra is a gyermekbetegségeivel küzd, Alonso háromszor egy, majd egyszer három kört, összesen hatot tett meg az MP4-30-assal.


A rendszerek összefésülése, a megbízható működés elérése még munkát kíván, de annyi biztos, hogy a Honda erőforrása az új generációs motorok közül messze a legdögösebb, már-már vadállati hörgésre-bömbölésre emlékeztető hanggal rendelkezik.
A pályán komolyabb incidens, baleset nem történt, a piros zászló mindössze kétszer került elő, akkor is rövid időre. Reggel Ericsson pördült meg, míg később Sainz alatt állt le a Toro Rosso.
Az első jerezi napon a Lotus egyáltalán nem tesztelt, az E23-ast szállító kamion csak délután futott be a pályára. A csapat közlése szerint hétfőn még az autó összerakásával foglalkoznak, így Pastor Maldonado és Romain Grosjean csak egy-egy napot vezethet majd kedden és szerdán.

Teszt, Jerez, 2015.02.01.

 #  Pilóta  Csapat (autó)  Legjobb idő  Körök
 1.  S. Vettel  Ferrari (SF15-T)  1:22,620   60
 2.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari (C34)  1:22,777   73
 3.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W06 Hybrid)  1:23,106  157
 4.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB11)  1:23,338   35
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW37)  1:23,906   73
 6.  C. Sainz Jr.  Toro Rosso-Renault (STR10)  1:25,327   46
 7.  F. Alonso  McLaren-Honda (MP4-30)  1:40,738    6

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.