A Red Bull kisebbik csapata, az idén jubileumi, 10. Forma-1-es idényét kezdő Toro Rosso a jerezi pálya bokszutcájában leleplezte 2015-ös autóját, az STR10-est.
A Renault-motorral szerelt járgány hangsúlyozottan egy átmeneti modell, a február második felében zajló barcelonai tesztekre, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra is bőven érkeznek majd fejlesztések, így a végleges formát csak Melbourne-ben látjuk majd.


A faenzai alakulat 2015-nek teljesen új pilótafelállással vág neki, a Red Bull utánpótlásprogramjának újabb két üdvöskéje kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget. Egyikük a spanyol ralilegenda Carlos Sainz megegyező nevű fia, az ifjabb Carlos, aki tavaly a Formula Renault 3.5 bajnoki címének megszerzésével bizonyított, míg a másik ifjonc a volt F1-pilóta Jos Verstappen örököse, Max. A holland tehetség egyetlen Forma-3-as szezont követően, 17 évesen debütál a csúcskategóriában, ezzel ő lesz a sportág történetének messze legfiatalabb versenyzője.

A csapatfőnök, Franz Tost “a Toro Rosso által épített eddigi legjobb” autónak nevezte az STR10-est, és igen nagyra törő célt tűzött ki:
“A célunk, hogy a konstruktőri bajnokság 5. helyén végezzünk, készen állunk rá, hogy mindent beleadjunk. A motorszállítónk, a Renault is keményen dolgozott a fejlesztésen, meggyőződésem, hogy versenyképes csomagunk lesz. A csapat sokkal erősebb most, van egy versenyképes autónk és két gyors pilótánk – nagyszerű kombináció.”
“Különös örömmel tölt el, hogy nagyon ügyes fiatal versenyzőpárosunk van, ami még érdekesebbé teszi ezt az évet. Mindketten fantasztikusan szerepeltek az eddig pályafutásuk során, versenyeket, bajnoki címeket nyertek, a Red Bull egyértelműen a tehetségük miatt döntött úgy, hogy beülteti őket a Toro Rossóba” – tette hozzá.

A technikai igazgató, James Key így beszélt az “új” autóról:
“Idén egyértelműen simább telünk. Másképp álltunk hozzá az autó tervezéséhez, igaz, azt még nem fogják látni, ez most egy átmeneti modell, nem ezzel versenyzünk majd. Az új szabályoknál az első év a konszolidációról szól, de a második évben már az a kérdés, mennyit tudunk javulni.”
“Nekiültünk és alaposan átgondoltuk, a tervezési időszakot is hosszabbra vettük, de így is tartottuk a határidőket. Simábban zajlott a tél, pedig alaposan feladtuk magunknak a leckét  azzal, hogy komplexebb autót terveztünk.”
“De sok tekintetben még folyik a munka, Melbourne-re most készülünk a szélcsatornában, szóval most nem azt az autót küldjük még pályára. A ma bemutatott autó egy konzervatív modell, még a tavalyi szárnyak vannak rajta, nagy hűtőnyílással, ami talán nem is kell, de biztosra akarunk menni (a teszten).”
“Az orra nem a legszebb, de szerintem ez még változni fog. A cél most a csapat és főképp a pilóták száméra is az, hogy gyűjtsük a kilométereket, az első két nem foglalkozunk majd a csúcsteljesítménnyel, csak az alapokat akarjuk lerendezni. Majd a harmadik teszten jön az igazi STR10-es.”