F1: Bekékült az új Sauber

Sauber-Ferrari C34

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.30. 10.07

Helyesek voltak a találgatások, a svájci Sauber kék-sárga színekben leplezte le 2015-ös Forma-1-es autóját, a C34-est.

A 2014-ben bő két évtizedes F1-es története legrosszabb, pont nélküli évét teljesítő Sauber bemutatta 2015-ös modelljét, a C34-est, amelytől a feltámadást remélik idén. A svájci csapat új pilótákkal, a Caterhamtől érkezett Marcus Ericssonnal és a brazil újonc Felipe Nasrral, de továbbra is a Ferrari motorjával vág neki az új évnek.
Az utóbbi versenyző által hozott új szponzor, a Banco do Brasil új színeket adott az autónak, az elmúlt évek évek szürkeségének vége. A kék-sárga festés különösen jól jön, hiszen a támogató arculata mellett ezek a svéd Ericsson nemzeti színei is – két legyet egy csapásra. 
Más kérdés, hogy az átfestéssel a C34-es nagyjából úgy néz ki, mint Nasr tavalyi GP2-es járgánya.
Az autó a Williamséhez hasonló, de annál kicsit ormótlanabb orrot kapott, igaz, a tavalyi “uborkánál” azért esztétikusabb a látvány. A Sauber “követi” az idei trendet, a Lotushoz és a McLarenhez hasonlóan igen kevés szponzori logó van a C34-esen, nagyon sok az üres hely. 
A csapat közlése szerint az autóban egyelőre több 2014-es alkatrész is megmaradt, amelyeket az idény során fokozatosan cserélnek le újabbakkal. Az erőforrás a Ferrari továbbfejlesztett, 2015-ös turbós V6-osa, amelynek “architektúrája jelentősen megújult, de így is hasonló a korábbihoz”. A motor nagyobb hűtési igénye ellenére a csapatnak sikerült csökkentenie az oldaldobozok méretét. 
“2014 nagyon kiábrándító év volt, azonban az már a múlt, immár a jövőre koncentrálunk. Tanultunk a korábbiakból és bízunk benne, hogy jobb lesz az új idény. Javulnunk kell, pontokért kell küzdenünk. A Sauber számára 2015 már a 23. Forma-1-es év, a negyedik legrégebbi csapat a mezőnyben” – mondta a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn, majd áttért az új pilótapárosra.
“Nagyon örülök a két új versenyzőknek, akik megújulást hoznak a csapathoz. Mindketten fiatalok, nagyon tehetségesek és motiváltak. Az F1 felé vezető útjukon Formula BMW-s és Forma-3-as győzelmekkel hívták fel a figyelmet magukra, majd a GP2-ben zárták a tanulást. Marcus már maga mögött tudhat egy Forma-1-es szezont, Felipének viszont ez lesz az első éve, de felkészülten érkezik, a Williamsnél betöltött tartalékos és tesztpilótai szerepének köszönhetően. Bízom a versenyzőinkben.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.