F1: Új szuperlágy gumi 2015-re

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 11.30

A Pirelli a 2015-ös idényre teljesen új szuperlágy abroncsokat készít, persze a többi gumit is fejlesztik.

A Pirelli minden idényben négyféle száraz abroncsot – kemény, közepes, lágy, szuperlágy ? gyárt, amelyek közül kettőt-kettőt használnak a csapatok a versenyhétvégéken. A tavaly konzervatív megközelítéssel dolgozó gumigyártó 2015-re sem változtat radikálisan, hiszen a gyorsan fejlődő autók így is feladják a leckét az abroncsoknak. Egy keverék lesz vadonatúj.
 


“Az idei gumik a 2014-esek továbbfejlesztései, csak egy teljesen új lesz, a szuperlágy, amely új konstrukciót és új gumikeveréket is kap. A 2015-ös gumik pár nap múlva már pályára is lépnek Jerezben” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Hozzátette, hogy az elsődleges céljuk most is a versenyek izgalmassá tétele:
“A tavalyi év az eddigi legnagyobb kihívást jelentette számunkra az új generációs, teljesen más karakterisztikájú autók miatt. Azonban az igen sok ismeretlen tényező ellenére is sikerült teljesíteni minden célunkat, elősegítettük az izgalmas futamokat, bőven voltak előzések, eltérő stratégiák, a versenyeken pedig átlagosan két-két kerékcsere történt autónként.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.