F1: Csődbe ment a Force India?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 15.30

Német sajtóértesülés szerint nem jószántából hagyja ki az első téli tesztet a Force India, nagy a baj, a csapat fizetésképtelen.

A Force India szerdán jelentette be, hogy kihagyja az első 2015-ös téli tesztet, a vasárnap kezdődő jerezi gyakorlás helyett csak február 19-én mennek majd Barcelonába, addig a fejlesztéssel foglalkoznak.
A német Sport Bild újságírója, Ralf Bach azonban egészen más képet fest, F1-es blogján arról ír, hogy nagy a baj a silverstone-i csapatnál, az alakulat fizetésképtelen, a beszállítók visszatartottak bizonyos alkatrészeket, ezért nem lesz ott a Force India Jerezben.


A csapat résztulajdonosai rég komoly bajban vannak, az egyik indiai milliárdos, Subrata Roy már egy ideje börtönben csücsül, és az alapító-főnök, Vijay Mallya üzleti birodalma is összeomlóban van, ő maga pedig szintén közel jár ahhoz, hogy hűvösre kerüljön.
Bach hozzáteszi, hogy az F1-es Stratégiai Munkacsoport keddi, londoni ülésén világossá vált, hogy a Force India az összeomlás szélén áll, ha négy héten belül nem jutnak pénzhez, akkor az első két futamon való részvételük is kétséges. 
A Force India Bach tudomása szerint eladó, és érdeklődő is akad, méghozzá a Renault képében, amely szeretne kicsit eltávolodni a “fél-gyári” csapatának számító Red Bulltól, hogy saját jogon jusson nagyobb megjelenéshez.


A német tudósító szerint nem csak a Force Indiánál vannak gondok, a Lotusnál sem olyan rózsás a helyzet, ahogy pár napja a vezérigazgató állította. Pastor Maldonado széke inog, ugyanis a rég látott mélységbe zuhant olajárak odavágtak az őt támogató venezuelai állami olajcégnek, a PDVSA-nak. 
“Bernie Ecclestone állítólag vevőt keres a Lotusra, ugyanis szeretne megszabadulni a kényelmetlen (tulajdonos-főnök) Gerard Lopeztől. Jó ideje keresgél már, de egyelőre nem talált senkit.”
Azt már mi tesszük hozzá, hogy ha a fentiek igazak, a Renault számára a Force India helyett talán logikusabb lenne a Lotus megvásárlása, hiszen 2010-ig az enstone-i alakulat volt a saját gyári csapatuk.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.