F1: A Renault teljesen átépítette a motorját

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 16.30

A Renault több komoly változtatást is végrehajtott V6-os turbómotorján, a franciák a rendelkezésükre álló fejlesztési zsetonok nagy részét már el is használták.

A Renault több komoly változtatást is végrehajtott V6-os turbómotorján, a franciák a rendelkezésükre álló fejlesztési zsetonok nagy részét már el is használták. A szabályok értelmében a gyártók 32 zsetonnal gazdálkodhatnak, tetszés szerinti ütemezésben használhatják el ezt a mennyiséget a tavaly homologizált motorverzió tökéletesítésére.


“Már az első versenyre elhasználjuk a zsetonjaink nagy részét” – erősítette meg a technikai igazgató Rob White. “Ennek megfelelően a szezon közben csak apróbb módosításokat hajtunk végre.” A hír a Honda számára is fontos, mert a japánok annyi zsetonnal gazdálkodhatnak, amennyi a riválisoknak átlagosan megmarad a szezonnyitóra.

White szerint egyelőre nem világos, hogy mennyit javult a motor 2014-hez képest, az ügyvezető igazgató Cyril Abiteboul mindenesetre több győzelmet vár a tavalyi háromnál. A Renault szerint az előző szezon komoly lecke volt azzal kapcsolatban, hogy alapvető változtatásokra van szükség a V6-os építési módjában.

A Renault-nak az idén mindössze két ügyfele lesz, a Red Bull és a Toro Rosso, mert a Lotus Mercedesre váltott, a Caterham túlélésére pedig körülbelül egy százalék az esély. “Hiszünk benne, hogy nagy lépést tettünk előre teljesítményben, és a megbízhatóságot is javítottuk” – fogalmazott Abiteboul.

“Lehetséges, hogy nem tűnt el teljesen a hátrányunk, de jóval előrébb tartunk, mint tavaly. A motor nagyon különbözik a tavalyitól, minden rendszert és alrendszert továbbfejlesztettük. Tulajdonképpen nincs sok közös elem a 2014-es és a 2015-ös motorban” – tette hozzá White.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.