F1: Túl sok embert rúgott ki a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.27. 11.30

A Lotus vezérigazgatója elismerte, hogy a pénzügyi helyzet miatt rossz döntéseket hoztak tavaly, idénre viszont korrigáltak, és a háttér is stabil.

A 2012-13-ban dobogók sorát begyűjtő, futamokat is nyerő Lotus 2014-ben csúnyán elhasalt, az alkalmi pontszerzés is ünnepnek számított az enstone-iak számára, 2015-ben viszont új autóval, új, immár Mercedes-erőforrással, és biztosabb pénzügyi háttérrel igyekeznek visszatérni az élmezőnybe.
“Anélkül, hogy túlzottan elmerülnék a részletekben, a pénzügyi helyzet rendezése közben – ami végül sikeres volt -, jó néhány embert elküldtünk. Talán a kelleténél többet is, szóval az idény során egyeseket visszavettünk az tervezési és az aerodinamikai részleghez. Az aerodinamikai részleget át is szerveztük, és ennek máris látszanak az eredményei” – magyarázta a Lotus-csapat vezérigazgatója, Matthew Carter az Autosportnak.


Bár a Lotus egy-két szponzora átpártolt a Williamshez, az autón most még akadnak üres felületek, Carter azt mondja, a finanszírozás stabil alapokon áll, fejlesztésekre is jut majd pénz.
“2013-hoz viszonyítva ugyan kevesebb, de a költségvetésünk nagyjából megegyezik a tavalyival. Bár az autón egyelőre nem szerepelnek, van pár új szponzorunk is, a szezonnyitón már látszik majd. A pénzügy háttérmunka sikeres, ebből a szempontból jól állunk.”
“Fontos kiemelni, hogy a további (szponzori) bevételeket rögtön az autó fejlesztésére fordítjuk majd. A korábbi években a pluszpénzek néha a hitelek jelentette fekete lyukban tűntek el, de most már az autóra fordíthatjuk őket.”
A vezérigazgató szerint minden okuk megvan a bizakodásra, remélik, hogy a tavaly Mercedes-motorra váltó és hatalmas formajavulást produkáló Williams útját járhatják majd.


“Bízunk benne, hogy nagyjából a Williams környékére érhetünk. Nem szeretnék hurráoptimista lenni, fontos a reális helyzetértékelés, de mindenképp a konstruktőri bajnokság 3-4. helye a célunk idén. Persze ez nagyban függ majd attól is, hogy a Red Bull hogy boldogul a Renault-val, a McLaren mire lesz képes a Hondával, és hogy mit tud majd a Ferrari” – mondta Carter.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.