Heavy metalos Forma-1-et akar a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.26. 11.30

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Forma-1-ben forradalomra van szükség, a sportág a jelenlegi formájában a bukás felé halad.

A 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások nagy ellenzője, Bernie Ecclestone 1-2 éven belül szeretné, ha más, hangosabb, erősebb, 1000 lóerős teljesítményű motorok szerepelnének a Forma-1-ben. 
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda is pártolja az ötletet, és ahogy a Ferrari oldalán megjelent cikkből kiderült, az olasz csapat főnöke, Maurizio Arrivabene is egyetért.


“2017-re olyan autókat szeretnék látni, amelyek képesek megragadni a nézőket, amelyek közelebb állnak hozzájuk, amelyek esztétikusabbak, és amelyek libabőröztető hangot produkálnak, mint egy heavy metal-banda. Így volt ez akkoriban, amikor Niki versenyzett, én pedig lelkes F1-rajongó voltam, aki örömmel szorongatta az állójegyét. Azonban azt hiszem, az egyszerű evolúció immár nem lehet elég” – magyarázta a csapat élére a 2014-es szezonzáró után kinevezett olasz.
“Valódi forradalomra van szükség, jelentős, radikális változásokkal. Nagyobb teljesítmény, nagyobb sebesség kell, nem feltétlenül nagyobb fogyasztás mellett, de a költségcsökkentéseket mindenképp inkább a nagyközönség számára érdektelen területeken alkalmazva.” 
Arrivabene a Forma-1 elitizmusát, megközelíthetetlenségét is rossznak tartja:
“Ha közelebb akarjuk vinni az F1-et az emberekhez, akkor bizony el kell vinnünk az F1-et hozzájuk, például a versenyhétvégék előtt csütörtökönként a pályán kívül tarthatnának bemutatókat a csapatok, lehetnének versenyzői sajtótájékoztatók. Így a versenyeknek otthont adó városok megfelelő helyszínt biztosítanának a pilóták és az autók bemutatására.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.