F1: Gyerekjáték lenne felhangosítani a motorokat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.25. 10.00

A jelenleg a Renault-val és a Red Bull-lal együtt dolgozó motorszakértő, Mario Illien szerint viszonylag könnyű lenne felhangosítani a jelenlegi V6-osokat.

A jelenleg a Renault-val és a Red Bull-lal együtt dolgozó motorszakértő, Mario Illien szerint viszonylag könnyű lenne felhangosítani a jelenlegi V6-osokat. A turbómotorokat tavaly sok kritika érte amiatt, hogy túl halkak, azóta viszont Malajziában például árnyalták a képet.


Az ottani szervezők szerint azért nem gond a kisebb zaj, mert így új rétegek jelennek meg a versenyeken, például a kisgyerekesek, akik eddig a túl nagy dübörgés miatt kerülték a futamokat.

Illien szerint a V6-osok alapvetően nem halkak, a megkerülőszelep (wastegate) pozíciója miatt nem dübörögnek. “Ez nem a külvilág felé, hanem a kipufogóba nyílik. Utóbbi elég hosszú, ezért a hang egy része is elvész” – mondta Illien az Auto, Motor und Sportnak.

“Ha lenne egy másik, különálló szelep is, a motorok hangja egyből kívülre jutna, és sokkal jobban lehetne hallani őket. Ez is azonban csak a hajtáslánc bizonyos működési fázisaiban lenne hatásos, például ha az akku teljesen fel van töltve. A versenyen kisebb lenne a hatás.”

Illien szerint további probléma, hogy a megkerülőszelep pontos helyét az FIA írja elő. “A szövetség valószínűleg aggódott, hogy ellenkező esetben aerodinamikai trükközésre használnák.” Illien szerint a rövidebb kipufogó is segíthetne, illetve az is, ha megemelnék az üzemanyag maximális átfolyási mennyiségét.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.