F1: Ecclestone miatt kapott kegyelmet a Honda

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 15.30

Bernie Ecclestone kijelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az ő közbenjárására döntött úgy, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Hondának is engedi a fejlesztést.

Bernie Ecclestone kijelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az ő közbenjárására döntött úgy, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Hondának is engedi a motorfejlesztést. Az FIA eredeti álláspontja az volt, hogy míg a többiek 32 fejlesztési zsetonnal gazdálkodva (tetszés szerinti ütemezésben) fejleszthetik a tavaly február 28-án homologizált motorjukat, a Hondának az idén február 28-ig homologizálnia kell motorját, és az év végéig nem is nyúlhat hozzá.


A Honda azonnal tiltakozott, hogy ezzel az értelmezéssel önhibáján kívül kerülne jelentős versenyhátrányba, amelyre válaszul az FIA módosított a szabályozáson. A többi gyártóhoz és az ő szezonnyitóig végrehajtott változtatásaikhoz kötötték a Honda lehetőségeit, azaz ha gyártónként nyolc, hat és négy fejlesztési zseton marad meg Melbourne-re, akkor a Honda ezek átlagával, azaz hat darabbal gazdálkodhat a szezon végéig.

A hírek szerint a Mercedes e szabály miatt döntött úgy, hogy már az idénynyitón majdnem teljesen új motort vet be, hogy a későbbi időzítéssel ne nőjön jelentősen a Hondának járó átlag. A McLaren-Honda ugyan az új szabályozással sem teljesen elégedett, azt, hogy egyáltalán fejleszthet, Ecclestone-nak köszönheti.

“Sokat beszéltünk erről az FIA illetékeseivel. Én azt mondtam, változtatni kellene a hozzáállásunkon, egyébként senki nem szállna be szívesen a bajnokságba” – mondta Ecclestone.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.