F1: Ecclestone miatt kapott kegyelmet a Honda

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 15.30

Bernie Ecclestone kijelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az ő közbenjárására döntött úgy, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Hondának is engedi a fejlesztést.

Bernie Ecclestone kijelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség az ő közbenjárására döntött úgy, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Hondának is engedi a motorfejlesztést. Az FIA eredeti álláspontja az volt, hogy míg a többiek 32 fejlesztési zsetonnal gazdálkodva (tetszés szerinti ütemezésben) fejleszthetik a tavaly február 28-án homologizált motorjukat, a Hondának az idén február 28-ig homologizálnia kell motorját, és az év végéig nem is nyúlhat hozzá.


A Honda azonnal tiltakozott, hogy ezzel az értelmezéssel önhibáján kívül kerülne jelentős versenyhátrányba, amelyre válaszul az FIA módosított a szabályozáson. A többi gyártóhoz és az ő szezonnyitóig végrehajtott változtatásaikhoz kötötték a Honda lehetőségeit, azaz ha gyártónként nyolc, hat és négy fejlesztési zseton marad meg Melbourne-re, akkor a Honda ezek átlagával, azaz hat darabbal gazdálkodhat a szezon végéig.

A hírek szerint a Mercedes e szabály miatt döntött úgy, hogy már az idénynyitón majdnem teljesen új motort vet be, hogy a későbbi időzítéssel ne nőjön jelentősen a Hondának járó átlag. A McLaren-Honda ugyan az új szabályozással sem teljesen elégedett, azt, hogy egyáltalán fejleszthet, Ecclestone-nak köszönheti.

“Sokat beszéltünk erről az FIA illetékeseivel. Én azt mondtam, változtatni kellene a hozzáállásunkon, egyébként senki nem szállna be szívesen a bajnokságba” – mondta Ecclestone.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.