F1: A Honda lázadozik a motorszabályok ellen

A Merci a Honda miatt kezdi új motorral az évet

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.21. 15.30

Spanyol lapértesülés szerint a Honda nem tartja teljesen igazságosnak, hogy a riválisokhoz kötötte az FIA a motorfejlesztés ütemét.

Spanyol lapértesülés szerint a Honda nem tartja teljesen igazságosnak, hogy a riválisokhoz kötötte az FIA a saját motorfejlesztésének ütemét. A Honda annak a fejlesztési “zsetonszámnak” az átlagát használhatja el a szezon közben, amennyi a riválisoknak Melbourne-re megmarad.


A Renault, a Ferrari és a Mercedes 32 fejlesztési egységgel gazdálkodhat, ha ebből – mondjuk – gyártónként nyolc, hat és négy darab marad Melbourne-re, a Honda hatot használhat el 2015-ben. Az Auto, Motor und Sport szerint a Mercedes pont az FIA-féle szabályozás miatt változtatott tervein, és a tavalyi motorral való szezonkezdés helyett rögtön beveti az új V6-ost.

Ha ugyanis a Mercedes nem nyúlt volna a motorjához, a saját megmaradt 32 zsetonja nagyon megemelte volna a Hondának járó átlagot. A németek emiatt majdnem az összes fejlesztésüket ellövik a szezon első futamára, csak hat zsetont hagynak meg. A Ferrarinak a lap szerint 12, a Renault-nak hét marad, így a Hondának járó átlag kerekítve nyolc lesz.

Az AS szerint ugyanakkor a Honda nem tartja igazságosnak ezt a megoldást, a japánok további magyarázatot kértek az FIA-től. Az igazságosság jegyében a Honda ugyanúgy 32 zsetonnal akar gazdálkodni év közben, mint a riválisok.

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.