F1: Megkegyelmeztek Alonso új csapatának

Furcsa megoldással, de a Honda is fejleszthet

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.19. 09.30

Hosszas tanakodás után a Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-be idén belépő Hondának is engedélyezte a motorfejlesztést.

Hosszas tanakodás után a Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-be idén belépő Hondának is engedélyezte a motorfejlesztést. Hetekkel ezelőtt a Ferrari talált egy kiskaput a szabályokban, miszerint a 2015-ös motorok homologizációja nincs határidőhöz kötve, amit a csapatok úgy értelmeztek, hogy ebben az esetben szabad a fejlesztés.

Az FIA első körben azt mondta, hogy attól, hogy nincs leírva, a február 28-i határidő (ahogy a V6-os turbók első évében is volt) értelemszerű, de a szövetség később kénytelen volt visszavonulót fújni, a csapatoknak 32 úgynevezett fejlesztési zseton felhasználását engedélyezték.


Az FIA első körben az idén belépő Hondát kizárta a fejlesztésből, arra hivatkozva, hogy úgy fair, ha az új belépőknek első évükben hasonlóan kell boldogulniuk, mint a többi gyártónak. Az FIA nem mondta ugyan ki, de az értelmezését arra is alapozhatta, hogy míg a többi gyártónak az előző szezon miatt már van, a Hondának az idei belépés miatt nincs homologizált motorja, így a kiskapu a legjobb szándékkal sem tud vonatkozni a japánokra.

A Honda ezzel együtt azonnal tárgyalásokat kezdeményezett a szövetséggel, arra hivatkozva, hogy ezzel az értelmezéssel önhibáján kívül, a pontatlan szabályozás miatt kerülne jelentős versenyhátrányba. A japánok a hivatalos döntésig nem akartak üzengetni a sajtóban, nem kommentálták a megjelent feltételezéseket.

Az FIA végül a hétvégén úgy döntött, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Honda is fejleszthet, erről Charlie Whiting versenyigazgató hivatalos levélben tájékoztatta a csapatokat. A salamoninak szánt döntés értelmében a Honda fejlesztéseit a riválisokhoz kötik.

A Honda 2015-ben annyi fejlesztési zsetont használhat majd el a motorja tökéletesítésére, amennyi a három másik gyártónak átlagosan megmaradt a szezon idejére a 32-ből. Vagyis ha az egyik gyártónak nyolc, a másiknak hét, a harmadiknak öt megmaradt fejlesztési zsetonja maradt, akkor a Honda hatot használhat el a motorja fejlesztésére a szezonban, mint a kerekítési szabályok szerinti legközelebbi egész szám.

A Honda számára a február 28-i homologizációs határidő “kőbe vésett”, eddig az időpontig viszont szabadon, zsetonozás nélkül fejlesztheti a motorját, vagyis az első tesztek után is lesz még erre lehetőségük a japánoknak.

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.