F1: Megkegyelmeztek Alonso új csapatának

Furcsa megoldással, de a Honda is fejleszthet

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.19. 09.30

Hosszas tanakodás után a Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-be idén belépő Hondának is engedélyezte a motorfejlesztést.

Hosszas tanakodás után a Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-be idén belépő Hondának is engedélyezte a motorfejlesztést. Hetekkel ezelőtt a Ferrari talált egy kiskaput a szabályokban, miszerint a 2015-ös motorok homologizációja nincs határidőhöz kötve, amit a csapatok úgy értelmeztek, hogy ebben az esetben szabad a fejlesztés.

Az FIA első körben azt mondta, hogy attól, hogy nincs leírva, a február 28-i határidő (ahogy a V6-os turbók első évében is volt) értelemszerű, de a szövetség később kénytelen volt visszavonulót fújni, a csapatoknak 32 úgynevezett fejlesztési zseton felhasználását engedélyezték.


Az FIA első körben az idén belépő Hondát kizárta a fejlesztésből, arra hivatkozva, hogy úgy fair, ha az új belépőknek első évükben hasonlóan kell boldogulniuk, mint a többi gyártónak. Az FIA nem mondta ugyan ki, de az értelmezését arra is alapozhatta, hogy míg a többi gyártónak az előző szezon miatt már van, a Hondának az idei belépés miatt nincs homologizált motorja, így a kiskapu a legjobb szándékkal sem tud vonatkozni a japánokra.

A Honda ezzel együtt azonnal tárgyalásokat kezdeményezett a szövetséggel, arra hivatkozva, hogy ezzel az értelmezéssel önhibáján kívül, a pontatlan szabályozás miatt kerülne jelentős versenyhátrányba. A japánok a hivatalos döntésig nem akartak üzengetni a sajtóban, nem kommentálták a megjelent feltételezéseket.

Az FIA végül a hétvégén úgy döntött, hogy korlátozásokkal ugyan, de a Honda is fejleszthet, erről Charlie Whiting versenyigazgató hivatalos levélben tájékoztatta a csapatokat. A salamoninak szánt döntés értelmében a Honda fejlesztéseit a riválisokhoz kötik.

A Honda 2015-ben annyi fejlesztési zsetont használhat majd el a motorja tökéletesítésére, amennyi a három másik gyártónak átlagosan megmaradt a szezon idejére a 32-ből. Vagyis ha az egyik gyártónak nyolc, a másiknak hét, a harmadiknak öt megmaradt fejlesztési zsetonja maradt, akkor a Honda hatot használhat el a motorja fejlesztésére a szezonban, mint a kerekítési szabályok szerinti legközelebbi egész szám.

A Honda számára a február 28-i homologizációs határidő “kőbe vésett”, eddig az időpontig viszont szabadon, zsetonozás nélkül fejlesztheti a motorját, vagyis az első tesztek után is lesz még erre lehetőségük a japánoknak.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.