F1: Visszahoznák a brutális hátsó gumikat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 13.30

A Pirelli szerint a szélesebb hátsó gumik visszahozatala sokkal látványosabbá tenné a Forma-1-et, a cég készen áll ilyen abroncsok gyártására.

A Pirelli szerint a szélesebb hátsó gumik visszahozatala sokkal látványosabbá tenné a Forma-1-et, a cég készen áll ilyen abroncsok gyártására. A csapatok jó ideje egyezkednek arról, hogy milyen megoldásokkal lehetne élvezetesebbé tenni a versenyeket, a felmerült ötletek egyike volt, hogy a régi idők mintájára szélesebbé kéne tenni a hátsó gumikat.


Ezzel a megoldással az autók a jelenleginél sokkal jobban tapadnának a kanyarokban, keményebben nyomhatnák a pilóták, amely a köridők látványos javulását eredményezné. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery támogatja az ötletet.

“Már beszéltünk is erről Charlie Whitinggal” – mondta Hembery az FIA versenyigazgatójára utalva. “Vonzóak lehetnek a szélesebb gumik. Amikor ránézek egy hetvenes évekbeli autóra, pont az ugrik be róla, hogy ‘wow, de jól néz ki.’ Az abroncsok jelenleg több szempontból is elég kicsik, nyitottak vagyunk a változtatásra.”

Hembery szerint a gumik legkorábban 2017-ben változhatnak. “Jövőre még nagyon-nagyon nehéz lenne megvalósítani az átállást. De 2017-tel nem lehet probléma. Logikus is lenne, ha ezt a menetrendet választanánk, mert a szerződésünk 2016 végén jár le, a hosszabbítást a váltással is kombinálhatnánk.”

Az első abroncsok jelenleg 245, a hátsók 325 milliméter szélesek. “Imádnám, ha hátul 400 fölé mehetnénk, már csak azért is, mert sokkal jobban hangzik. Nagyszerű lenne, ha a motorok is újra 1000 lóerő körüliek lennének, vissza kell hoznunk a nagy számokat a sportba.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.