F1: Visszahoznák a brutális hátsó gumikat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 13.30

A Pirelli szerint a szélesebb hátsó gumik visszahozatala sokkal látványosabbá tenné a Forma-1-et, a cég készen áll ilyen abroncsok gyártására.

A Pirelli szerint a szélesebb hátsó gumik visszahozatala sokkal látványosabbá tenné a Forma-1-et, a cég készen áll ilyen abroncsok gyártására. A csapatok jó ideje egyezkednek arról, hogy milyen megoldásokkal lehetne élvezetesebbé tenni a versenyeket, a felmerült ötletek egyike volt, hogy a régi idők mintájára szélesebbé kéne tenni a hátsó gumikat.


Ezzel a megoldással az autók a jelenleginél sokkal jobban tapadnának a kanyarokban, keményebben nyomhatnák a pilóták, amely a köridők látványos javulását eredményezné. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery támogatja az ötletet.

“Már beszéltünk is erről Charlie Whitinggal” – mondta Hembery az FIA versenyigazgatójára utalva. “Vonzóak lehetnek a szélesebb gumik. Amikor ránézek egy hetvenes évekbeli autóra, pont az ugrik be róla, hogy ‘wow, de jól néz ki.’ Az abroncsok jelenleg több szempontból is elég kicsik, nyitottak vagyunk a változtatásra.”

Hembery szerint a gumik legkorábban 2017-ben változhatnak. “Jövőre még nagyon-nagyon nehéz lenne megvalósítani az átállást. De 2017-tel nem lehet probléma. Logikus is lenne, ha ezt a menetrendet választanánk, mert a szerződésünk 2016 végén jár le, a hosszabbítást a váltással is kombinálhatnánk.”

Az első abroncsok jelenleg 245, a hátsók 325 milliméter szélesek. “Imádnám, ha hátul 400 fölé mehetnénk, már csak azért is, mert sokkal jobban hangzik. Nagyszerű lenne, ha a motorok is újra 1000 lóerő körüliek lennének, vissza kell hoznunk a nagy számokat a sportba.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.