Sosem volt még ilyen drága az F1-es indulás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 10.30

A Mercedesnek sosem látott összeget kellett leszurkolnia ahhoz, hogy egyáltalán elindulhasson a 2015-ös Forma-1-es szezonban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két évvel ezelőtt emelte meg drasztikusan a Forma-1-es csapatok nevezési díját, amelyet tavaly és 2015-re is emeltek egy kicsit.
A 2014-es tarolás és a díj emelkedése miatt a Mercedes-csapat rekordösszeget, kis híján 5 millió dollárt fizetett, hogy indulhasson idén, írja a német Auto Motor und Sport. 


A minden csapat által fizetendő nevezési alapdíj idén 516 ezer dollár, míg az előző évben szerzett minden egyes pont után további 5161 
dollárt számítanak fel – kivéve a bajnokcsapatot, amely pontonként 6194 dollárt fizet.
Mivel a Mercedes dominált, a szezonzárón pedig dupla pontokat osztottak, a csapat 701 egységgel zárta a szezont, ami felszorozva és az alapdíjjal kiegészítve 4,85 millió dollárra (1,315 milliárd Ft) jön ki.
A konstruktőri bajnokság 2. helyén záró Red Bullnak már jelentősen olcsóbb a nevezés, ők “csak” 2,6 milliót (705 millió Ft) fizetnek.
Az FIA az összes nevezésből nagyjából 16 millió dollárt (4,3 milliárd Ft) szed be 2015-re. 
Bár a nevezés még sosem volt ennyire drága, a Mercedesnél azért talán nem bánkódnak, hiszen a konstruktőri bajnoki cím megnyeréséért 102 millió dolláros (27,7 milliárd Ft) pénzdíjat zsebeltek be. 2013-ban, a második helyért még “csak” 87 millió (23,6 milliárd Ft) járt.
FIA

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.