Sosem volt még ilyen drága az F1-es indulás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 10.30

A Mercedesnek sosem látott összeget kellett leszurkolnia ahhoz, hogy egyáltalán elindulhasson a 2015-ös Forma-1-es szezonban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két évvel ezelőtt emelte meg drasztikusan a Forma-1-es csapatok nevezési díját, amelyet tavaly és 2015-re is emeltek egy kicsit.
A 2014-es tarolás és a díj emelkedése miatt a Mercedes-csapat rekordösszeget, kis híján 5 millió dollárt fizetett, hogy indulhasson idén, írja a német Auto Motor und Sport. 


A minden csapat által fizetendő nevezési alapdíj idén 516 ezer dollár, míg az előző évben szerzett minden egyes pont után további 5161 
dollárt számítanak fel – kivéve a bajnokcsapatot, amely pontonként 6194 dollárt fizet.
Mivel a Mercedes dominált, a szezonzárón pedig dupla pontokat osztottak, a csapat 701 egységgel zárta a szezont, ami felszorozva és az alapdíjjal kiegészítve 4,85 millió dollárra (1,315 milliárd Ft) jön ki.
A konstruktőri bajnokság 2. helyén záró Red Bullnak már jelentősen olcsóbb a nevezés, ők “csak” 2,6 milliót (705 millió Ft) fizetnek.
Az FIA az összes nevezésből nagyjából 16 millió dollárt (4,3 milliárd Ft) szed be 2015-re. 
Bár a nevezés még sosem volt ennyire drága, a Mercedesnél azért talán nem bánkódnak, hiszen a konstruktőri bajnoki cím megnyeréséért 102 millió dolláros (27,7 milliárd Ft) pénzdíjat zsebeltek be. 2013-ban, a második helyért még “csak” 87 millió (23,6 milliárd Ft) járt.
FIA

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.