F1: Talán mégis fejleszthet a Honda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 09.30

A Honda tovább lobbizik azért, hogy a többi gyártóhoz hasonlóan év közben is fejleszthesse vadonatúj erőforrását. Talán enged az FIA.

Mint a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hanyag fogalmazása miatt a Forma-1-es motorgyártók a 2015-ös idény alatt folyamatosan, részletekben fejleszthetik az erőforrásaikat, a munkát nem kell lezárniuk február végén.


Míg a Mercedes, a Renault és a Ferrari örülhet – utóbbi máris győzelemnek bélyegezte a tényt -, a McLaren partnereként idén beszálló Honda kimarad a “buliból”, az FIA értelmezése szerint a japán gyártónak a többiek 2014-es útját követve már a szezon előtt véglegesítenie kellene a specifikációt.
A McLaren és a Honda természetesen nem hagyta szó nélkül a kivételt, a legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a japán cég a hét elején tárgyalt is az FIA-val.
Pontosan nem tudni, mi hangzott el, de az FIA szóvivője a BBC-nek azt állította, hogy “a találkozó jól sikerült, tárgyalunk a felmerült kérdésekről”, valamint hozzátette, hogy a megbeszélés “konstruktív” volt.


Ez persze nem jelenti azt, hogy a Honda már zöld utat kapott, de úgy tűnik, esélyük azért van.
Ha az FIA végül enged, akkor a japánok az idény közben élhetnek a motor egyes részeire – pontosabban azok módosításaira – kiosztott kreditekkel/zsetonokkal, majd 2015-16 telén már ugyanabban a ciklusban dolgoznak tovább, mint a riválisok.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.