Az elmúlt öt-hat évben pár havi rendszerességgel felröppen, hogy a világ legnagyobb autógyártója címre pályázó Volkswagen-csoport valamelyik márkájával ? az Audival vagy a Porschével – beszáll a Forma-1-be. Aztán persze a cáfolatok is jönnek rendre.


A múlt héten a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója, Wolfgang Hatz állította, hogy a Mark Webberrel és idén már Nico Hülkenberggel is megerősített LMP1-es Le Mans-csapatukban látják a jövőt, most pedig a márka vezérigazgatója, Mathias Müller is ugyanígy nyilatkozott: 
“Úgy gondoljuk, hogy az LMP1 a jövő, míg a Forma-1 egyre nagyobb csávában van” – utalt a pénzügyi nehézségekre, a Bernie Ecclestone-hoz kapcsolódó korrupciós ügyekre és a zavaros szabályokra.
A VW-csoport beszállásáról szóló spekulációknak ősszel az adott új lendületet, hogy a Ferrari tavaly tavasszal lemondott csapatfőnöke, Stefano Domenicali az Audinál talált munkát, és pletykák szerint megvalósíthatósági tanulmányt is készített a Forma-1-es részvételről. Müller erre azt mondja, a cégcsoporton belül sosem foglalkoztak komolyan az F1-gyel.
“Igen, megint itt ez a pletyka, de fogalmam sincs, honnan ered. Elárulhatom, hogy egyetlen olyan megbeszélésen, amelyen az elmúlt pár hónapban részt vettem, sem merült fel komolyan az F1.”
“A Forma-1 borzasztóan sokba kerül, én tudom, hogy a sikeres cégek mennyit is költenek rá évente. Egyszerűen semmi okunk arra, hogy az F1-es beszállást érdekesnek tartsuk.”