A Volkswagent tényleg nem érdekli a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 11.30

Újabb porschés főnök hessegette el a Volkswagen-csoport valamelyik márkájának Forma-1-es belépéséről szóló pletykákat. Sosem merült fel komolyan a beszállás.

Az elmúlt öt-hat évben pár havi rendszerességgel felröppen, hogy a világ legnagyobb autógyártója címre pályázó Volkswagen-csoport valamelyik márkájával ? az Audival vagy a Porschével – beszáll a Forma-1-be. Aztán persze a cáfolatok is jönnek rendre.


A múlt héten a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója, Wolfgang Hatz állította, hogy a Mark Webberrel és idén már Nico Hülkenberggel is megerősített LMP1-es Le Mans-csapatukban látják a jövőt, most pedig a márka vezérigazgatója, Mathias Müller is ugyanígy nyilatkozott: 
“Úgy gondoljuk, hogy az LMP1 a jövő, míg a Forma-1 egyre nagyobb csávában van” – utalt a pénzügyi nehézségekre, a Bernie Ecclestone-hoz kapcsolódó korrupciós ügyekre és a zavaros szabályokra.
A VW-csoport beszállásáról szóló spekulációknak ősszel az adott új lendületet, hogy a Ferrari tavaly tavasszal lemondott csapatfőnöke, Stefano Domenicali az Audinál talált munkát, és pletykák szerint megvalósíthatósági tanulmányt is készített a Forma-1-es részvételről. Müller erre azt mondja, a cégcsoporton belül sosem foglalkoztak komolyan az F1-gyel.
“Igen, megint itt ez a pletyka, de fogalmam sincs, honnan ered. Elárulhatom, hogy egyetlen olyan megbeszélésen, amelyen az elmúlt pár hónapban részt vettem, sem merült fel komolyan az F1.”
“A Forma-1 borzasztóan sokba kerül, én tudom, hogy a sikeres cégek mennyit is költenek rá évente. Egyszerűen semmi okunk arra, hogy az F1-es beszállást érdekesnek tartsuk.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.