A Volkswagent tényleg nem érdekli a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 11.30

Újabb porschés főnök hessegette el a Volkswagen-csoport valamelyik márkájának Forma-1-es belépéséről szóló pletykákat. Sosem merült fel komolyan a beszállás.

Az elmúlt öt-hat évben pár havi rendszerességgel felröppen, hogy a világ legnagyobb autógyártója címre pályázó Volkswagen-csoport valamelyik márkájával ? az Audival vagy a Porschével – beszáll a Forma-1-be. Aztán persze a cáfolatok is jönnek rendre.


A múlt héten a Porsche kutatás-fejlesztési igazgatója, Wolfgang Hatz állította, hogy a Mark Webberrel és idén már Nico Hülkenberggel is megerősített LMP1-es Le Mans-csapatukban látják a jövőt, most pedig a márka vezérigazgatója, Mathias Müller is ugyanígy nyilatkozott: 
“Úgy gondoljuk, hogy az LMP1 a jövő, míg a Forma-1 egyre nagyobb csávában van” – utalt a pénzügyi nehézségekre, a Bernie Ecclestone-hoz kapcsolódó korrupciós ügyekre és a zavaros szabályokra.
A VW-csoport beszállásáról szóló spekulációknak ősszel az adott új lendületet, hogy a Ferrari tavaly tavasszal lemondott csapatfőnöke, Stefano Domenicali az Audinál talált munkát, és pletykák szerint megvalósíthatósági tanulmányt is készített a Forma-1-es részvételről. Müller erre azt mondja, a cégcsoporton belül sosem foglalkoztak komolyan az F1-gyel.
“Igen, megint itt ez a pletyka, de fogalmam sincs, honnan ered. Elárulhatom, hogy egyetlen olyan megbeszélésen, amelyen az elmúlt pár hónapban részt vettem, sem merült fel komolyan az F1.”
“A Forma-1 borzasztóan sokba kerül, én tudom, hogy a sikeres cégek mennyit is költenek rá évente. Egyszerűen semmi okunk arra, hogy az F1-es beszállást érdekesnek tartsuk.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.