F1: Kis pénzből ugrana nagyot a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 11.30

A Williams 2014-ben meglepetésszerű feltámadást produkált, de az ismétlés, főképp a további előrelépés nem lesz könnyű.


Míg 2013-ban a Williams közel 40 éves Forma-1-es története leggyengébb évét produkálta, 2014-ben az átszervezett, immár Mercedes-motort használó, Felipe Massát és Valtteri Bottast indító alakulat főnix-szerű feltámadást produkálva a mezőny második-harmadik erejévé emelkedett, sorjáztak a dobogók.
2015 azonban már más tészta, a grove-i csapat technikai főnöke, Pat Symonds nem titkolja, hogy nagy kihívás lesz még előrébb lépni.
“Azt hiszem, a harmadik helyről az elsőre lépni nehezebb lesz, mint a kilencedikről a harmadikra volt. Persze a cél a bajnoki esélyesség, máskülönben nincs is értelme az egésznek” – magyarázta az Autosportnak.


“Hogy mi kell ehhez? Sok-sok kemény munka, és nem kérdés, hogy a jelenleginél nagyobb költségvetés. Nem gondolom, hogy a Red Bull- vagy a Ferrari-szintű büdzsé kell, szerintem kevesebből is jobban lehet teljesíteni, elég csak megnézni, hogy fele annyi pénzből is megvertük a Ferrarit. De győzni akarunk, ez a végső cél, azért vállaltam ezt a munkát, hogy még bajnoki címet szerezünk, mielőtt nyugdíjba megyek és kiülök a tengerpartra.” 
A 80-as és 90-esévekben összesen 9 konstruktőri és 7 egyéni bajnoki címet szerző Williams helyettes csapatfőnöke, a betegeskedő alapító, Frank Williams lánya, Claire egyetért: 


“Természetesen mindenkinek mindig több pénz kellene, de érzésünk szerint nem kell jelentősen több ahhoz, hogy versenyképesek lehessünk. Nem hisszük, hogy mondjuk meg kellene duplázni a büdzsénket. Nem hisszük, hogy 200 millió font kellene ahhoz, hogy győzni tudjunk, nem is ilyen a hozzáállásunk, ugyanis nincs is 200 milliónk. A Williams mindig is képes volt nagyobb költségvetésű ellenfeleket is legyőzni, így volt ez a múltban és megismételjük ezt a jövőben is.”
 “Mindig is hatékony volt a csapat. Függetlenként rá volt erre kényszerítve, ugyanis csak két bevételi forrásunk volt: a pénzdíj és a szponzori támogatás. Frank (Williams) és Patrick (Head, volt technikai főnök) mindig is kis költségvetésből működtette a csapatot, amely képes volt erőn felül teljesíteni.”

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.