F1: A McLaren nem tart privát tesztet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 09.30

Bár a McLaren első hondás, abu-dzabi tesztje csúnya felsülés lett, a wokingi gyártó nem tervezi, hogy a hivatalos tesztidőszak előtt pályára küldje az autót.

A McLaren 2015-ben a Mercedes helyett immár a visszatérő Honda erőforrásaival áll rajthoz, de a 80-as, 90-es évek fordulóján verhetetlen kombináció újkori története nem indult valami fényesen. A tavalyi szezon végén, Abu-Dzabiban rendezett teszten a japánok motorjával szerelt autó alig néhány körre volt képes, pont ugyanúgy küszködtek, mint 2014 telén a Red Bull, a Toro Rosso és Lotus a Renault-val.


Felmerült, hogy a wokingi csapat a hivatalos tesztszezon február 1-jei kezdete előtt is tesztel majd, a spanyol El Mundo szerint a január 29-i leleplezést megelőzően a 100 km-es filmezési keretet kihasználva Silverstone-ban tartják az MP4-30-as shakedownját.
A hírre reagált a McLaren, a csapat szóvivője lakonikusan cáfolta a spekulációt: “Nem tervezzük, hogy a jerezi tesztet megelőzően pályára küldjük az MP4-30-ast.”
Az El Mundo hozzátette, hogy a McLaren 2015-ben már második, névadó szponzor nélküli évét kezdi majd, ugyanis a spanyol mobilszolgáltatóval, a Movistarral folytatott tárgyalásaik megfeneklettek.
Motorfejlesztési hátrány, tesztelési nehézségek, szponzortalanság ide vagy oda, a McLaren és a Honda már idén nyerni akar Jenson Buttonnal és a frissen visszaszerzett Fernando Alonsóval, de nem mindenki hisz a gyors sikerben.


A McLarennél a 80-as évek elején versenyző John Watson szerint évekig tart majd, hogy a csapat újra az élmezőnybe kerüljön.
“Az az érzésem, hogy eltart majd egy ideig, hogy összeálljon a csomag, és hogy a McLaren visszatérjen arra a szintre, ahol korábban volt. Leginkább a korlátozott tesztelés miatt sokkal nehezebb ez most, mint egykor, amikor domináltak.”
“Ha – Ron Dennist idézve – dominálni akarnak, akkor oda hosszú út vezet. Úgy gondolom, hogy legalább kétéves programban gondolkodnak arról, hogy újra futamokat nyerjenek, és három évet adnak annak, hogy dominálni tudjanak” – magyarázta a négyszeres futamgyőztes veterán. 


A csapattól a Mercedes-korszak befejeződésével távozott DTM-bajnok tesztpilóta, Gary Paffett sem hiszi, hogy már idén az élre kapaszkodik a McLaren:
“Az előző (McLaren-Honda) korszak nagyon sikeres volt, de a mostaniról nehéz lenne jósolni. A sikerhez a Hondának a Mercedes szintjére kellene érni, ami elég nehéz lesz. A McLarennek is előrébb kellene lépnie a kasztni terén, hiszen az elmúlt években elmaradt az elvárásoktól.”

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.