F1: A McLaren nem tart privát tesztet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 09.30

Bár a McLaren első hondás, abu-dzabi tesztje csúnya felsülés lett, a wokingi gyártó nem tervezi, hogy a hivatalos tesztidőszak előtt pályára küldje az autót.

A McLaren 2015-ben a Mercedes helyett immár a visszatérő Honda erőforrásaival áll rajthoz, de a 80-as, 90-es évek fordulóján verhetetlen kombináció újkori története nem indult valami fényesen. A tavalyi szezon végén, Abu-Dzabiban rendezett teszten a japánok motorjával szerelt autó alig néhány körre volt képes, pont ugyanúgy küszködtek, mint 2014 telén a Red Bull, a Toro Rosso és Lotus a Renault-val.


Felmerült, hogy a wokingi csapat a hivatalos tesztszezon február 1-jei kezdete előtt is tesztel majd, a spanyol El Mundo szerint a január 29-i leleplezést megelőzően a 100 km-es filmezési keretet kihasználva Silverstone-ban tartják az MP4-30-as shakedownját.
A hírre reagált a McLaren, a csapat szóvivője lakonikusan cáfolta a spekulációt: “Nem tervezzük, hogy a jerezi tesztet megelőzően pályára küldjük az MP4-30-ast.”
Az El Mundo hozzátette, hogy a McLaren 2015-ben már második, névadó szponzor nélküli évét kezdi majd, ugyanis a spanyol mobilszolgáltatóval, a Movistarral folytatott tárgyalásaik megfeneklettek.
Motorfejlesztési hátrány, tesztelési nehézségek, szponzortalanság ide vagy oda, a McLaren és a Honda már idén nyerni akar Jenson Buttonnal és a frissen visszaszerzett Fernando Alonsóval, de nem mindenki hisz a gyors sikerben.


A McLarennél a 80-as évek elején versenyző John Watson szerint évekig tart majd, hogy a csapat újra az élmezőnybe kerüljön.
“Az az érzésem, hogy eltart majd egy ideig, hogy összeálljon a csomag, és hogy a McLaren visszatérjen arra a szintre, ahol korábban volt. Leginkább a korlátozott tesztelés miatt sokkal nehezebb ez most, mint egykor, amikor domináltak.”
“Ha – Ron Dennist idézve – dominálni akarnak, akkor oda hosszú út vezet. Úgy gondolom, hogy legalább kétéves programban gondolkodnak arról, hogy újra futamokat nyerjenek, és három évet adnak annak, hogy dominálni tudjanak” – magyarázta a négyszeres futamgyőztes veterán. 


A csapattól a Mercedes-korszak befejeződésével távozott DTM-bajnok tesztpilóta, Gary Paffett sem hiszi, hogy már idén az élre kapaszkodik a McLaren:
“Az előző (McLaren-Honda) korszak nagyon sikeres volt, de a mostaniról nehéz lenne jósolni. A sikerhez a Hondának a Mercedes szintjére kellene érni, ami elég nehéz lesz. A McLarennek is előrébb kellene lépnie a kasztni terén, hiszen az elmúlt években elmaradt az elvárásoktól.”

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.