F1: A McLaren nem tart privát tesztet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 09.30

Bár a McLaren első hondás, abu-dzabi tesztje csúnya felsülés lett, a wokingi gyártó nem tervezi, hogy a hivatalos tesztidőszak előtt pályára küldje az autót.

A McLaren 2015-ben a Mercedes helyett immár a visszatérő Honda erőforrásaival áll rajthoz, de a 80-as, 90-es évek fordulóján verhetetlen kombináció újkori története nem indult valami fényesen. A tavalyi szezon végén, Abu-Dzabiban rendezett teszten a japánok motorjával szerelt autó alig néhány körre volt képes, pont ugyanúgy küszködtek, mint 2014 telén a Red Bull, a Toro Rosso és Lotus a Renault-val.


Felmerült, hogy a wokingi csapat a hivatalos tesztszezon február 1-jei kezdete előtt is tesztel majd, a spanyol El Mundo szerint a január 29-i leleplezést megelőzően a 100 km-es filmezési keretet kihasználva Silverstone-ban tartják az MP4-30-as shakedownját.
A hírre reagált a McLaren, a csapat szóvivője lakonikusan cáfolta a spekulációt: “Nem tervezzük, hogy a jerezi tesztet megelőzően pályára küldjük az MP4-30-ast.”
Az El Mundo hozzátette, hogy a McLaren 2015-ben már második, névadó szponzor nélküli évét kezdi majd, ugyanis a spanyol mobilszolgáltatóval, a Movistarral folytatott tárgyalásaik megfeneklettek.
Motorfejlesztési hátrány, tesztelési nehézségek, szponzortalanság ide vagy oda, a McLaren és a Honda már idén nyerni akar Jenson Buttonnal és a frissen visszaszerzett Fernando Alonsóval, de nem mindenki hisz a gyors sikerben.


A McLarennél a 80-as évek elején versenyző John Watson szerint évekig tart majd, hogy a csapat újra az élmezőnybe kerüljön.
“Az az érzésem, hogy eltart majd egy ideig, hogy összeálljon a csomag, és hogy a McLaren visszatérjen arra a szintre, ahol korábban volt. Leginkább a korlátozott tesztelés miatt sokkal nehezebb ez most, mint egykor, amikor domináltak.”
“Ha – Ron Dennist idézve – dominálni akarnak, akkor oda hosszú út vezet. Úgy gondolom, hogy legalább kétéves programban gondolkodnak arról, hogy újra futamokat nyerjenek, és három évet adnak annak, hogy dominálni tudjanak” – magyarázta a négyszeres futamgyőztes veterán. 


A csapattól a Mercedes-korszak befejeződésével távozott DTM-bajnok tesztpilóta, Gary Paffett sem hiszi, hogy már idén az élre kapaszkodik a McLaren:
“Az előző (McLaren-Honda) korszak nagyon sikeres volt, de a mostaniról nehéz lenne jósolni. A sikerhez a Hondának a Mercedes szintjére kellene érni, ami elég nehéz lesz. A McLarennek is előrébb kellene lépnie a kasztni terén, hiszen az elmúlt években elmaradt az elvárásoktól.”

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.