A Toro Rosso tavaly ősszel jelentette be, hogy 2015-re az akkor még csak 16 éves Max Verstappent szerződtették. A márciusi szezonnyitó idején is csak 17 év fél éves holland ifjonc mindössze egy Forma-3-as szezonnal a háta mögött kerül a Forma-1-be, ami a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) szigorításokra sarkallta.
Az FIA szabálymódosítása alapján 2016-tól legalább három alsóbb kategóriás formaautós idény (melyek eredményeit pontokkal súlyozzák), betöltött 18. életév és érvényes közúti vezetői engedély kell majd az F1-es jogsi, az ún. szuperlicenc megszerzéséhez.


Ha jelenleg is élnének a fenti szabályok, Verstappen minden egyes feltételen elbukna, igaz, egy kis lépéssel már közelebb lenne, ugyanis a közúti autóvezetési elméleti vizsgája sikerült. Lakóhelyén, Belgiumban mostantól felügyelet mellett vezethet, igaz, teljes értékű jogsit csak 18 évesen, azaz szeptember 30. után kaphat.
“Könnyebb volt, mint vártam. Mivel gyorsan tanultok, nagyjából hét órát készültem a vizsgára, tényleg nem volt valami nehéz. A gyakorlati vizsgához viszont 18 évesnek kell lenni Belgiumban, szóval az még arrébb lesz” – magyarázta személyes honlapján.
A közúti vezetés helyett Verstappen most amúgy is a Forma-1-re koncentrál, hiszen március 13-án az Ausztrál Nagydíj első edzésén már versenyzőként lép majd pályára.
“Január eleje óta keményen dolgozunk a személyi edzőmmel. Minden nap kétszer két órát töltünk az edzőteremben. Kemény, de nagyon jót tesz a nyak-, kar- hát- és vázizmaimnak. Jelenleg az erősítés a legfontosabb” – mondta.