F1: Berágott a Renault az új pontrendszer miatt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.10. 11.30

A több alsóbb kategóriás formaautó-szériát is működtető Renault-nak nagyon nem tetszik az FIA által bevezetett új pontrendszer.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2016-tól jelentősen megszigorítja a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szupelicencek kiadását a sportágba belépni kívánó versenyzők számára.
Alapfeltétel lesz a betöltött 18. életév, a közúti jogosítvány megléte, és minimum két évet kell eltölteni alsóbb formaautós szériákban a kérvény beadása előtt.


A fentiek mellett az FIA egy pontrendszert is kidolgozott, amely az utánpótlásszériákban elért eredményeket díjazza, a feltétel legalább 40 pont megszerzése három idényen belül.
A pontrendszer első pillantásra legalábbis furcsa, ugyanis leginkább a még nem is létező FIA Forma-2-es bajnokságot jutalmazza majd, az F1 hivatalos utánpótlás-sorozata, a GP2 is csak mögé sorol be értékben, a száguldó cirkusznak szintén sok versenyzőt adó, a gyakorlatban már-már a GP2-nél is rangosabb Formula Renault 3.5 pedig egészen kis jelentőséggel bír majd.
Az Autosport úgy tudja, hogy az újítás kiverte a biztosítékot a Renault-nál, főleg, mert az FIA állítólag decemberben még arról tájékoztatta az érdekelt gyártókat és sorozatok képviselőit, hogy majd 2015 folyamán készülnek kidolgozni az új pontrendszert. A Renault megkereste az FIA-t, hogy megtudja, a héten bemutatott rendszer véglegesnek tekinthető vagy tárgyalhatnak-e még róla. 
A francia gyártó a különböző versenycsapatoknak is levelet írt, amelyben biztosítja őket, hogy “minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megvédjük a bajnoki sorozatainkat” – írja az Autopsort.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.