F1: Berágott a Renault az új pontrendszer miatt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.10. 11.30

A több alsóbb kategóriás formaautó-szériát is működtető Renault-nak nagyon nem tetszik az FIA által bevezetett új pontrendszer.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2016-tól jelentősen megszigorítja a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szupelicencek kiadását a sportágba belépni kívánó versenyzők számára.
Alapfeltétel lesz a betöltött 18. életév, a közúti jogosítvány megléte, és minimum két évet kell eltölteni alsóbb formaautós szériákban a kérvény beadása előtt.


A fentiek mellett az FIA egy pontrendszert is kidolgozott, amely az utánpótlásszériákban elért eredményeket díjazza, a feltétel legalább 40 pont megszerzése három idényen belül.
A pontrendszer első pillantásra legalábbis furcsa, ugyanis leginkább a még nem is létező FIA Forma-2-es bajnokságot jutalmazza majd, az F1 hivatalos utánpótlás-sorozata, a GP2 is csak mögé sorol be értékben, a száguldó cirkusznak szintén sok versenyzőt adó, a gyakorlatban már-már a GP2-nél is rangosabb Formula Renault 3.5 pedig egészen kis jelentőséggel bír majd.
Az Autosport úgy tudja, hogy az újítás kiverte a biztosítékot a Renault-nál, főleg, mert az FIA állítólag decemberben még arról tájékoztatta az érdekelt gyártókat és sorozatok képviselőit, hogy majd 2015 folyamán készülnek kidolgozni az új pontrendszert. A Renault megkereste az FIA-t, hogy megtudja, a héten bemutatott rendszer véglegesnek tekinthető vagy tárgyalhatnak-e még róla. 
A francia gyártó a különböző versenycsapatoknak is levelet írt, amelyben biztosítja őket, hogy “minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megvédjük a bajnoki sorozatainkat” – írja az Autopsort.

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.