F1: Räikkönenre rá kell szabni az autót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 11.30

A Kimi Räikkönennel a McLarennél, majd a Ferrarinál is együtt dolgozó Pat Fry szerint a finn kevésbé alkalmazkodó, mint Fernando Alonso.

A 2014-es szezon előtt sokan elképesztő adok-kapokot vártak a Ferrarinál Fernando Alonso és a visszatérő Kimi Räikkönen között, azonban egész másként alakultak a dolgok. Az egyre növekvő és végül szakításhoz vezető frusztrációja ellenére Alonso 110 százalékot facsart ki a  versenyképtelen autóból, a finn viszont végig elveszett volt, csapattársa pontjainak csak harmadát szerezte, a bajnokságot a 12. helyen zárta.


A Ferraritól nemrég elküldött technikai igazgató, Pat Fry szerint egyszerű a magyarázat, Alonso sokkal alkalmazkodóképesebb, mint Räikkönen.
“Két ok volt a háttérben. Az egyik az, hogy Fernando sokkal alkalmazkodóképesebb, a második pedig, hogy az autó nem bánt valami jól a gumikkal, ami nem passzolt Kimi vezetési stílusához” – mondta Fry a brazil Totalrace-nek.
“Így volt ez a McLarennél is” – tette hozzá a mérnök, aki a 2000-es évek első felében a wokingi csapatnál is dolgozott Räikkönennel. “Kimi nagyon érzékeny volt az autó elejére, amikor Montoyával voltak párban, valami hét különböző első felfüggesztésünk volt az idény alatt. Ahhoz, hogy Kimi a maximumot nyújtsa, megfelelő autót kell adni alá.”
Räikkönen idén Sebastian Vettel mellett versenyez majd a Ferrarinál.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.