F1: Őrültség a semmiből csapatot építeni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 16.30

A 2016-os Forma-1-es beszállásra készülő Gene Haas szerint NASCAR-os minta alapján, külső segítséggel lehet eredményekre esélyes új csapatot indítani.

Az amerikai Gene Haas 2016-ban szeretne beszállni a Forma-1-be új csapatával. A NASCAR-ból ismert motorsportszakember az amerikai modell alapján építi majd F1-es csapatát, nem szeretne az öt év után eredmények nélkül összeomlott Caterham és Marussia sorsára jutni a saját alakulatával.


“A Forma-1-es üzleti modellünk a NASCAR-csapatunkéra épül, amelynél külső partnerektől szerezzük be a motort és a kasztnit is. Ha a Caterham nem tér vissza (2015-ben), akkor mi a tizedik csapatként lépünk be, és azt hiszem, Bernie Ecclestone nem is engedi majd többé, hogy nulláról kezdő csapatok szálljanak be” – magyarázta az Autoweeknek.
“Ha mi sikeresek leszünk, az bizonyíthatja, hogy így érdemes csapatot csinálni. A Caterham és Marussia módszere, a nulláról kezdés, az nem működik. A Marussia és a Caterham borzasztó sokat elért ahhoz képest, hogy miből gazdálkodtak, felépítettek egy teljes csapatot, megtervezték és megépítették az autóikat és a szükséges felszereléseket, gépeket. Igazi konstruktőrök voltak, saját autót gyártottak. De én úgy látom, hogy ez őrültség.”


“Nem tudom, hogyan lehet így tanulni. Ha valaki orvos akar lenni, akkor előbb 10 évig tanul az egyetemen. Valakitől tanulni kell. Mi ezért szövetkeztünk a Ferrarival” – utalt arra, hogy az erőforrások mellett a szabályok által engedélyezett lehető legtöbb egyéb alkatrészt, valamint a know-how-t is Maranellóból szerzik majd.
“Szerintem a Ferrari is szeretne egy partnert, amelyiktől visszajelzéseket kaphat, szóval ha mi ezt tudjuk nekik nyújtani, akkor mindenki jól jár. Az egész egy kísérlet, hogy meglássuk, működhetnek-e a dolgok ezzel az új megközelítéssel, és hogy lehet-e versenyképes egy vadonatúj csapat. Az új csapatok általában akkora hátrányban vannak, hogy sosem tudnak felzárkózni. Ha jól csináljuk, zseniknek látszunk majd, ha félig-meddig jól, még akkor is egész jó lesz!”


A Haas F1 Team központja ugyan az USA-ban az észak-karolinai Kannapolisban van, de egy angliai logisztikai bázisuk is lesz. Úgy tudni, Haas a Marussia banbury-i központját vette meg. 
“Haladunk, januárban már Nagy-Britanniában is lesz néhány dolgozónk. Februárban-márciusban meg kell rendelnünk a kamionokat, teherautókat is, ugyanis a megépítésük nagyjából 6 hónap. Sok dolgunk van” – magyarázta Haas.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.