F1: Őrültség a semmiből csapatot építeni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 16.30

A 2016-os Forma-1-es beszállásra készülő Gene Haas szerint NASCAR-os minta alapján, külső segítséggel lehet eredményekre esélyes új csapatot indítani.

Az amerikai Gene Haas 2016-ban szeretne beszállni a Forma-1-be új csapatával. A NASCAR-ból ismert motorsportszakember az amerikai modell alapján építi majd F1-es csapatát, nem szeretne az öt év után eredmények nélkül összeomlott Caterham és Marussia sorsára jutni a saját alakulatával.


“A Forma-1-es üzleti modellünk a NASCAR-csapatunkéra épül, amelynél külső partnerektől szerezzük be a motort és a kasztnit is. Ha a Caterham nem tér vissza (2015-ben), akkor mi a tizedik csapatként lépünk be, és azt hiszem, Bernie Ecclestone nem is engedi majd többé, hogy nulláról kezdő csapatok szálljanak be” – magyarázta az Autoweeknek.
“Ha mi sikeresek leszünk, az bizonyíthatja, hogy így érdemes csapatot csinálni. A Caterham és Marussia módszere, a nulláról kezdés, az nem működik. A Marussia és a Caterham borzasztó sokat elért ahhoz képest, hogy miből gazdálkodtak, felépítettek egy teljes csapatot, megtervezték és megépítették az autóikat és a szükséges felszereléseket, gépeket. Igazi konstruktőrök voltak, saját autót gyártottak. De én úgy látom, hogy ez őrültség.”


“Nem tudom, hogyan lehet így tanulni. Ha valaki orvos akar lenni, akkor előbb 10 évig tanul az egyetemen. Valakitől tanulni kell. Mi ezért szövetkeztünk a Ferrarival” – utalt arra, hogy az erőforrások mellett a szabályok által engedélyezett lehető legtöbb egyéb alkatrészt, valamint a know-how-t is Maranellóból szerzik majd.
“Szerintem a Ferrari is szeretne egy partnert, amelyiktől visszajelzéseket kaphat, szóval ha mi ezt tudjuk nekik nyújtani, akkor mindenki jól jár. Az egész egy kísérlet, hogy meglássuk, működhetnek-e a dolgok ezzel az új megközelítéssel, és hogy lehet-e versenyképes egy vadonatúj csapat. Az új csapatok általában akkora hátrányban vannak, hogy sosem tudnak felzárkózni. Ha jól csináljuk, zseniknek látszunk majd, ha félig-meddig jól, még akkor is egész jó lesz!”


A Haas F1 Team központja ugyan az USA-ban az észak-karolinai Kannapolisban van, de egy angliai logisztikai bázisuk is lesz. Úgy tudni, Haas a Marussia banbury-i központját vette meg. 
“Haladunk, januárban már Nagy-Britanniában is lesz néhány dolgozónk. Februárban-márciusban meg kell rendelnünk a kamionokat, teherautókat is, ugyanis a megépítésük nagyjából 6 hónap. Sok dolgunk van” – magyarázta Haas.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.