Az amerikai Gene Haas 2016-ban szeretne beszállni a Forma-1-be új csapatával. A NASCAR-ból ismert motorsportszakember az amerikai modell alapján építi majd F1-es csapatát, nem szeretne az öt év után eredmények nélkül összeomlott Caterham és Marussia sorsára jutni a saját alakulatával.


“A Forma-1-es üzleti modellünk a NASCAR-csapatunkéra épül, amelynél külső partnerektől szerezzük be a motort és a kasztnit is. Ha a Caterham nem tér vissza (2015-ben), akkor mi a tizedik csapatként lépünk be, és azt hiszem, Bernie Ecclestone nem is engedi majd többé, hogy nulláról kezdő csapatok szálljanak be” – magyarázta az Autoweeknek.
“Ha mi sikeresek leszünk, az bizonyíthatja, hogy így érdemes csapatot csinálni. A Caterham és Marussia módszere, a nulláról kezdés, az nem működik. A Marussia és a Caterham borzasztó sokat elért ahhoz képest, hogy miből gazdálkodtak, felépítettek egy teljes csapatot, megtervezték és megépítették az autóikat és a szükséges felszereléseket, gépeket. Igazi konstruktőrök voltak, saját autót gyártottak. De én úgy látom, hogy ez őrültség.”


“Nem tudom, hogyan lehet így tanulni. Ha valaki orvos akar lenni, akkor előbb 10 évig tanul az egyetemen. Valakitől tanulni kell. Mi ezért szövetkeztünk a Ferrarival” – utalt arra, hogy az erőforrások mellett a szabályok által engedélyezett lehető legtöbb egyéb alkatrészt, valamint a know-how-t is Maranellóból szerzik majd.
“Szerintem a Ferrari is szeretne egy partnert, amelyiktől visszajelzéseket kaphat, szóval ha mi ezt tudjuk nekik nyújtani, akkor mindenki jól jár. Az egész egy kísérlet, hogy meglássuk, működhetnek-e a dolgok ezzel az új megközelítéssel, és hogy lehet-e versenyképes egy vadonatúj csapat. Az új csapatok általában akkora hátrányban vannak, hogy sosem tudnak felzárkózni. Ha jól csináljuk, zseniknek látszunk majd, ha félig-meddig jól, még akkor is egész jó lesz!”


A Haas F1 Team központja ugyan az USA-ban az észak-karolinai Kannapolisban van, de egy angliai logisztikai bázisuk is lesz. Úgy tudni, Haas a Marussia banbury-i központját vette meg. 
“Haladunk, januárban már Nagy-Britanniában is lesz néhány dolgozónk. Februárban-márciusban meg kell rendelnünk a kamionokat, teherautókat is, ugyanis a megépítésük nagyjából 6 hónap. Sok dolgunk van” – magyarázta Haas.