Miután a Toro Rosso idén az alig 17 éves, mindössze egy Forma-3-as szezont teljesítő, közúti jogsival sem rendelkező Max Verstappent indítja versenyzőként, a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) úgy döntöttek, hogy szigorítanak a Forma-1-es versenyengedélyek, az ún. szuperlicencek kiadásának rendszerén.


2016-tól alapfeltétel lesz a betöltött 18. életév, a közúti vezetői engedély, a legalább két alsóbb formaautós kategóriában eltöltött szezon, emellett pedig az utánpótlásszériákban elért eredményeket pontokkal súlyozzák, legalább 40 egység kell majd a kérelem benyújtását megelőző három idényből összesen.
Verstappen az új rendszerben – már ha amúgy nem vérezne el az első három alapfeltételen – például nem juthatna szuperlicenchez, ugyanis a Forma-3-ban 2014-ben elért 3. helyezése csak 20 pontot jelentene.
Zöld utat az FIA által újjáélesztendő Forma-2 sorozat 1., 2. és 3. helye (60, 50, 40 pont), a GP2-es bajnoki cím és 2. hely (50 és 40 p.), a Forma-3-as Európa-bajnoki siker, valamint az IndyCar és a tartóssági világbajnokság (WEC) LMP1-es kategóriájának megnyerése (szintén 40-40 pont) jelent.
A GP3 és a Formula Renault 3.5 bajnoka (utóbbira példa a Toro Rosso másik újonca, Carlos Sainz) csak 30 pontot kap az eredményért.
Természetesen a fenti sorozatokban és az egyéb szériákban elért további, alacsonyabb helyezések is pontokat érnek, így két idény alatt, jó teljesítmény mellett összeszedhető a 40 pont.
A 2016-os feltételek mellett annak idején egyébként Michael Schumacher, Jenson Button, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel vagy épp Daniel Ricciardo sem mutatkozhatott volna be az F1-ben, további eredményeket és pontokat kellett volna gyűjteniük.