F1: Hamiltonéknál kölcsönös a tisztelet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 11.30

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint a kemény csatát hozó 2014-es bajnoki küzdelem csak jót tett Lewis Hamilton és Nico Rosberg viszonyának.

Lewis Hamilton és Nico Rosberg a mindentvivő Mercedes birtokában “magányosan” vívta a bajnoki küzdelmet tavaly, a párbaj pedig időnként elfajult. Rosberg furcsa monacói kavlifikációja, a Magyar Nagydíjon a csapatutasítások kapcsán kirobbant vita, majd a Spában történt, Hamilton kiesésével járó ütközés alaposan elmérgesítette az egykor baráti viszonyt. 


A csapat tiszteletbeli elnöke, Niki Lauda úgy véli, a Hamilton bajnoki sikerével végződött párharc végső soron csak jót tett a két versenyző kapcsolatának:
“Ha sikerül túljutni azokon, hogy az egyikük bajnok lett, a másikuk nem, hogy az egyikük nekiment a másiknak, a másik nem, akkor már könnyebb a helyzet, mert amúgy tisztelik egymás teljesítményét.”
“Spában kiborult a bili, de utána közösen helyreráztuk a dolgokat. Nem is mi tettük helyre őket, ők maguk ismerték fel, hogy mi a dolguk. Onnantól minden simán ment, a vége pedig nagyon szép lett. Egymás ellen küzdenek, de utána megölelik a másikat, gratulálnak” – utalt az osztrák arra, hogy a szezonzáró után Rosberg már nagyon sportszerűen azonnal elismerte Hamilton sikerét. 
A háromszoros bajnok úgy véli, a csapattársak közötti feszültség amúgy is természetes az F1-ben: “Én sosem bírtam Prostot, sosem bírtam Regazzonit, sosem bírtam Watsont, de  a versenyzésben ez rendben van. Azonban mindig megvan bizonyos kölcsönös tisztelet.”


Lauda attól sem tart, hogy a végső győzelem lépéselőnyt ad Hamiltonnak, Rosberg a tavalyi vereség ellenére idén is erős lesz, főleg, hogy immár megtapasztalta, milyen a bajnoki küzdelem: 
“Hamilton győzelme hasznos, mert Nico vissza akar majd vágni, Nicónak még van hova feljebb lépni. Még javíthat a tempóján, a teljesítményén, a technikai hozzáértésén. Megint elszórakoztatnak majd minket – és remélem, hogy más megint nem szólhat majd bele a csatába!”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.