F1: Elírták a szabályt, szabad a motorfejlesztés

Csak a Honda járt rosszul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.03. 12.30

A szabály pontatlan megfogalmazása miatt a Mercedes, a Ferrari és a Renault 2015-ben az idénybe nyúlóan fejlesztheti a motorjait, a Honda viszont kimarad.

A Mercedes idei fölénye és a Ferrari és Renault nem túl fényes munkája miatt az utóbbi két gyártó a motorfejlesztési tilalom lazításáért lobbizott, azonban a német gyártó hallani sem akart erről.
Ennek ellenére már decemberben felröppent, hogy a Ferrari és a Renault egy kiskaput kihasználva 2015-ben az idény alatt is fejlesztené az erőforrásait, és úgy tűnik, ez a kapu nyitva is áll majd.


A lehetőséget az adja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontatlanul fogalmazott a szabályokban, 2014-gyel ellentétben nem adott konkrét dátumot a 2015-ös erőforrások homologizálására. 
“Az elképzelés szerint – bár a szabályokban nem szerepel ilyen pontosan – a gyártóknak az első 2015-ös versenyig kellene elvégezniük a megengedett módosításokat és addig kellene leadniuk a végleges specifikációt. Egyszerű ügy, de ha elolvassuk a szabályokat, sajnos nem ez áll bennük” – idézett az Autosport egy FIA-szóvivőt.
A téma a Stratégiai Munkacsoport decemberi ülésén is előkerült, már utána hallani lehetett róla, hogy a motorfejlesztés a szezon közben is zajlik majd. Az Autosportnak most birtokába került egy tájékoztató, amelyet az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting küldött a csapatoknak, és amely megerősíti a fentieket.


“Mivel a szabályokban nem szerepel pontosan, mikor lehet módosítani az erőforrásokat, úgy véljük, hogy az engedélyezett részegységek a 2015-ös idény alatt bármikor bevezethetők. A homologizált alapspecifikációnak így továbbra is a 2014-re homologizált erőforrásokat tekintjük” – írta Whiting.
A fentiek alapján tehát a Mercedes, a Renault és a Ferrari szabad kezet kap a fejlesztések időzítését tekintve, az idén a McLaren partnereként belépő Honda viszont rosszul járt, a japán gyártónak már február végére készen kell lennie a végleges változattal.
“Mivel a jelenlegi gyártóknak 2014. február 28-ig kellett homologizálniuk az erőforrásaikat, úgy sportszerű és méltányos, ha az új gyártónak (a Honda) 2015. február 28-áig kell megtennie ezt” – állt a levélben. 

Így működik a motorfejlesztés

A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokhoz az idény alatt csakis biztonsági vagy költségcsökkentési okokból lehetett egyedi engedéllyel hozzányúlni, az érdemi fejlesztéseket a téli időszakra korlátozták.


Az erőforrásokat a szabályokban 66 részegységre bontották, a gyártóknak pedig “kreditekből” kell kigazdálkodniuk a fejlesztéseket. 2015-re 5 egységet már befagyasztottak, a maradék 61-et a gyártók 2014-15-ös időszakban 32 kreditből módosíthatják.

2019-ig folyamatosan szűkül majd a fejlesztési játéktér, nő a befagyasztott elemek száma és egyre csökken majd a kreditek mennyisége is.

Kommentek

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.