F1: Elírták a szabályt, szabad a motorfejlesztés

Csak a Honda járt rosszul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.03. 12.30

A szabály pontatlan megfogalmazása miatt a Mercedes, a Ferrari és a Renault 2015-ben az idénybe nyúlóan fejlesztheti a motorjait, a Honda viszont kimarad.

A Mercedes idei fölénye és a Ferrari és Renault nem túl fényes munkája miatt az utóbbi két gyártó a motorfejlesztési tilalom lazításáért lobbizott, azonban a német gyártó hallani sem akart erről.
Ennek ellenére már decemberben felröppent, hogy a Ferrari és a Renault egy kiskaput kihasználva 2015-ben az idény alatt is fejlesztené az erőforrásait, és úgy tűnik, ez a kapu nyitva is áll majd.


A lehetőséget az adja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontatlanul fogalmazott a szabályokban, 2014-gyel ellentétben nem adott konkrét dátumot a 2015-ös erőforrások homologizálására. 
“Az elképzelés szerint – bár a szabályokban nem szerepel ilyen pontosan – a gyártóknak az első 2015-ös versenyig kellene elvégezniük a megengedett módosításokat és addig kellene leadniuk a végleges specifikációt. Egyszerű ügy, de ha elolvassuk a szabályokat, sajnos nem ez áll bennük” – idézett az Autosport egy FIA-szóvivőt.
A téma a Stratégiai Munkacsoport decemberi ülésén is előkerült, már utána hallani lehetett róla, hogy a motorfejlesztés a szezon közben is zajlik majd. Az Autosportnak most birtokába került egy tájékoztató, amelyet az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting küldött a csapatoknak, és amely megerősíti a fentieket.


“Mivel a szabályokban nem szerepel pontosan, mikor lehet módosítani az erőforrásokat, úgy véljük, hogy az engedélyezett részegységek a 2015-ös idény alatt bármikor bevezethetők. A homologizált alapspecifikációnak így továbbra is a 2014-re homologizált erőforrásokat tekintjük” – írta Whiting.
A fentiek alapján tehát a Mercedes, a Renault és a Ferrari szabad kezet kap a fejlesztések időzítését tekintve, az idén a McLaren partnereként belépő Honda viszont rosszul járt, a japán gyártónak már február végére készen kell lennie a végleges változattal.
“Mivel a jelenlegi gyártóknak 2014. február 28-ig kellett homologizálniuk az erőforrásaikat, úgy sportszerű és méltányos, ha az új gyártónak (a Honda) 2015. február 28-áig kell megtennie ezt” – állt a levélben. 

Így működik a motorfejlesztés

A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokhoz az idény alatt csakis biztonsági vagy költségcsökkentési okokból lehetett egyedi engedéllyel hozzányúlni, az érdemi fejlesztéseket a téli időszakra korlátozták.


Az erőforrásokat a szabályokban 66 részegységre bontották, a gyártóknak pedig “kreditekből” kell kigazdálkodniuk a fejlesztéseket. 2015-re 5 egységet már befagyasztottak, a maradék 61-et a gyártók 2014-15-ös időszakban 32 kreditből módosíthatják.

2019-ig folyamatosan szűkül majd a fejlesztési játéktér, nő a befagyasztott elemek száma és egyre csökken majd a kreditek mennyisége is.

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.