F1: Elírták a szabályt, szabad a motorfejlesztés

Csak a Honda járt rosszul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.01.03. 12.30

A szabály pontatlan megfogalmazása miatt a Mercedes, a Ferrari és a Renault 2015-ben az idénybe nyúlóan fejlesztheti a motorjait, a Honda viszont kimarad.

A Mercedes idei fölénye és a Ferrari és Renault nem túl fényes munkája miatt az utóbbi két gyártó a motorfejlesztési tilalom lazításáért lobbizott, azonban a német gyártó hallani sem akart erről.
Ennek ellenére már decemberben felröppent, hogy a Ferrari és a Renault egy kiskaput kihasználva 2015-ben az idény alatt is fejlesztené az erőforrásait, és úgy tűnik, ez a kapu nyitva is áll majd.


A lehetőséget az adja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontatlanul fogalmazott a szabályokban, 2014-gyel ellentétben nem adott konkrét dátumot a 2015-ös erőforrások homologizálására. 
“Az elképzelés szerint – bár a szabályokban nem szerepel ilyen pontosan – a gyártóknak az első 2015-ös versenyig kellene elvégezniük a megengedett módosításokat és addig kellene leadniuk a végleges specifikációt. Egyszerű ügy, de ha elolvassuk a szabályokat, sajnos nem ez áll bennük” – idézett az Autosport egy FIA-szóvivőt.
A téma a Stratégiai Munkacsoport decemberi ülésén is előkerült, már utána hallani lehetett róla, hogy a motorfejlesztés a szezon közben is zajlik majd. Az Autosportnak most birtokába került egy tájékoztató, amelyet az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting küldött a csapatoknak, és amely megerősíti a fentieket.


“Mivel a szabályokban nem szerepel pontosan, mikor lehet módosítani az erőforrásokat, úgy véljük, hogy az engedélyezett részegységek a 2015-ös idény alatt bármikor bevezethetők. A homologizált alapspecifikációnak így továbbra is a 2014-re homologizált erőforrásokat tekintjük” – írta Whiting.
A fentiek alapján tehát a Mercedes, a Renault és a Ferrari szabad kezet kap a fejlesztések időzítését tekintve, az idén a McLaren partnereként belépő Honda viszont rosszul járt, a japán gyártónak már február végére készen kell lennie a végleges változattal.
“Mivel a jelenlegi gyártóknak 2014. február 28-ig kellett homologizálniuk az erőforrásaikat, úgy sportszerű és méltányos, ha az új gyártónak (a Honda) 2015. február 28-áig kell megtennie ezt” – állt a levélben. 

Így működik a motorfejlesztés

A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokhoz az idény alatt csakis biztonsági vagy költségcsökkentési okokból lehetett egyedi engedéllyel hozzányúlni, az érdemi fejlesztéseket a téli időszakra korlátozták.


Az erőforrásokat a szabályokban 66 részegységre bontották, a gyártóknak pedig “kreditekből” kell kigazdálkodniuk a fejlesztéseket. 2015-re 5 egységet már befagyasztottak, a maradék 61-et a gyártók 2014-15-ös időszakban 32 kreditből módosíthatják.

2019-ig folyamatosan szűkül majd a fejlesztési játéktér, nő a befagyasztott elemek száma és egyre csökken majd a kreditek mennyisége is.

Kommentek

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.