Ahogy a Red Bullnak szállító Renault, úgy a Ferrari sem csípte el valami jól a Forma-1-be 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrást, ezért komoly fejlesztésekkel igyekeznek 2015-re felzárkózni a Mercedeshez.
A Ferrari, a Red Bull és immár a Honda motorral induló McLaren is az erőforrások év közbeni fejlesztésének engedélyezéséért obbizik, de amíg ezt nem sikerül keresztülverni, addig csak a téli időszak ad erre lehetőséget.
A Ferrari igyekszik is a lehető legjobban kihasználni ezt a pár hónapot, az olasz Omnicorse arról ír, hogy a Scuderia külső partnert is bevont a munkába, a grazi autóipari fejlesztési cég, az AVL képében. Az osztrák vállalat korábban a Red Bull és a Toro Rosso fejlesztéseit is segítette, de úgy tűnik, hogy a patriotizmus nem áll az üzlet útjába.
“A Forma-1 az autóipari technika csúcsát kellene hogy jelentse, ezért remélem, hogy hamarosan még erősebb motorokat küldhetünk majd pályára, de a költségek további növelése nélkül” – idézte az Omnicorse a Ferrari új elnökét, Sergio Marchionnét.