A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal együtt a motorok fejlesztésére vonatkozó szabályok is szigorodtak, immár csak az idények között, évről évre kisebb mértékben lehet csiszolgatni a technikát.
Az új formulát legjobban eltalált Mercedesnek ez természetesen kényelmes helyzet, de a lemaradásban lévő Renault, Ferrari és klienseik, sőt, az idén már a visszatérő Hondával versenyző McLaren is szeretné elérni a szezon közbeni fejlesztések engedélyezését.


“Nem az a célunk, hogy őrületesen megpörgessük a költségeket, de itt versenyről van szó, az autókon annyit változtathatunk, amennyit akarunk. Azt hiszem, a motorok fejlesztését is csak akkor kellene befagyasztani, amikor mindegyik gyártó végzett a saját fejlesztési programjával. Ha korlátozzuk a versenyt, azzal a sportág szellemével megyünk szembe” – mondta az Autosportnak a versenyfőnök, Eric Boullier.
A francia szakember szerint a Mercedes fölénye évekre állandósulhat:
“A Mercedes learatta a jól végzett munka gyümölcsét, de az is a kezükre játszik, hogy a motorok fejlesztése be volt fagyasztva. A motor hozta nekik a legnagyobb előrelépést, és ez pár évig meg is marad, amíg a többiek be nem érik a fejlesztéseiket. Szóval ez most a kezükre játszik, de ha felszabadítanánk a fejlesztéseket, akkor a többiek is felzárkózhatnának.”
A McLaren számára különösen fontos lenne a szabadabb motorfejlesztés, hiszen az első tesztek alapján a Honda erőforrása még komoly gyermekbetegségekkel küszködik.