Egy éve küzd Schumacher

Megszólalt Sabine Kehm, a menedzser

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.29. 08.30

Immár egy teljes éve, hogy az egykori Forma-1-es legenda, Michael Schumacher súlyos agysérülése miatt élete legnagyobb csatáját vívja.

Pontosan egy évvel ezelőtt érkeztek az első hírek arról, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher síbalesetet szenvedett a franciaországi Meribel egyik lejtőjén.

Fotó: Europress

Szeretett síelni


Az először hétköznapi esésnek tűnő balesetről gyorsan kiderült, hogy igen komoly sérülésről van szó, másnap reggelre már arról szóltak a hírek, hogy a Forma-1-es legenda élet és halál között lebeg. Sajnos nem újságírói túlzásokról volt szó, az egykori Benetton-, Ferrari- és Mercedes-pilóta kiterjedt agyvérzést kapott, az első két napban két életmentő műtétet is végrehajtottak rajta a grenoble-i egyetemi klinikán, ahol Jeremy Martin néven ápolták, azonban néhány őrült rajongó és gátlástalan újságíró így is megpróbált a közelébe jutni.

Fotó: Europress

Grenoble-ben mentették meg az életét


A január 3-i 45. születésnapját már öntudatlanságban töltő exversenyző végül jó négy hónapot töltött kómában, április elején kezdte az öntudat, az éberség jeleit mutatni. Schumachert június közepén a család svájci otthonához közelebb fekvő Lausanne-ba szállították át, majd az ottani klinikáról három hónappal később, szeptember közepén került haza.
A Genfi-tó partján fekvő családi birtokon felesége, Corinna egy mini-klinikát építtetett fel, ahol azóta is 15 fős egészségügyi személyzet (két orvos, ápolók, gyógytornászok) segíti Schumi rehabilitációját.

A család és Kehm szűken mérték az információkat Fotó: Europress

A család és a menedzser, Sabine Kehm szűken mérték az információkat Fotó: Europress


Sajnos jó hírekből nagyon kevés akadt az elmúlt 365 napban, a hallgatás arra utal, hogy a német F1-es szupersztár igen kis lépésekben javul, ha javul egyáltalán.
A legutóbbi hivatalos és félhivatalos közlések – egykori ferraris főnöke, Jean Todt például hetente látogatja – szerint Schumacher időnként van tudatánál, ilyenkor képes megérteni az egyszerűbb beszédet, felismeri közeli rokonait-barátait, és szemmozgásokkal, pislantásokkal, biccentésekkel kommunikál. Felépülése még két-három évig is eltarthat. 
Az 1991-2006, majd 2011-2012 között versenyző Schumacher a Forma-1 történetének legeredményesebb versenyzője, 91 futamot nyert, 68 pole pozíciót szerzett, 155-ször állt dobogóra, és ahogy köztudott, hét világbajnoki címet nyert (kettőt a Benettonnal, 1994-95-ben, majd ötöt a Ferrarival 2000-2004 között).
Az elmúlt egy évben az illetéktelen behatolók, a sajtóetikát csúnyán sértő cikkek mellett egy öngyilkossággal végződő adatlopás is beárnyékolta a felépülését, ugyanakkor fia, Mick lassan, álnéven építi saját versenyzői karrierjét. 
Schumi állapotáról vasárnap a szintén egykori F1-es versenyző, az 1989-es tesztbalesete után kerekesszékbe került Philippe Streiff nyilatkozott a Le Parisiennek, azt mondta, a német “ideális esetben” mankókkal járhat majd.
Ahogy korábban többször is, Schumacher menedzsere, Sabine Kehm elítélően reagált Streiff bennfenteskedésére, hangsúlyozta, hogy a francia veterán nem közeli barátja munkaadójának. “Nem erősíthetem meg a hírt. Csak annyit állíthatok biztosan, hogy nem tudom, Streiff úr honna szedte az információt, ugyanis nem áll kapcsolatban a családdal, soha nem is állt. Sok idő kell még, hosszú idő, kemény küzdelem vár ránk – Michael az állapotának megfelelő ütemben gyógyul.”

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.