Egy éve küzd Schumacher

Megszólalt Sabine Kehm, a menedzser

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.29. 08.30

Immár egy teljes éve, hogy az egykori Forma-1-es legenda, Michael Schumacher súlyos agysérülése miatt élete legnagyobb csatáját vívja.

Pontosan egy évvel ezelőtt érkeztek az első hírek arról, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher síbalesetet szenvedett a franciaországi Meribel egyik lejtőjén.

Fotó: Europress

Szeretett síelni


Az először hétköznapi esésnek tűnő balesetről gyorsan kiderült, hogy igen komoly sérülésről van szó, másnap reggelre már arról szóltak a hírek, hogy a Forma-1-es legenda élet és halál között lebeg. Sajnos nem újságírói túlzásokról volt szó, az egykori Benetton-, Ferrari- és Mercedes-pilóta kiterjedt agyvérzést kapott, az első két napban két életmentő műtétet is végrehajtottak rajta a grenoble-i egyetemi klinikán, ahol Jeremy Martin néven ápolták, azonban néhány őrült rajongó és gátlástalan újságíró így is megpróbált a közelébe jutni.

Fotó: Europress

Grenoble-ben mentették meg az életét


A január 3-i 45. születésnapját már öntudatlanságban töltő exversenyző végül jó négy hónapot töltött kómában, április elején kezdte az öntudat, az éberség jeleit mutatni. Schumachert június közepén a család svájci otthonához közelebb fekvő Lausanne-ba szállították át, majd az ottani klinikáról három hónappal később, szeptember közepén került haza.
A Genfi-tó partján fekvő családi birtokon felesége, Corinna egy mini-klinikát építtetett fel, ahol azóta is 15 fős egészségügyi személyzet (két orvos, ápolók, gyógytornászok) segíti Schumi rehabilitációját.

A család és Kehm szűken mérték az információkat Fotó: Europress

A család és a menedzser, Sabine Kehm szűken mérték az információkat Fotó: Europress


Sajnos jó hírekből nagyon kevés akadt az elmúlt 365 napban, a hallgatás arra utal, hogy a német F1-es szupersztár igen kis lépésekben javul, ha javul egyáltalán.
A legutóbbi hivatalos és félhivatalos közlések – egykori ferraris főnöke, Jean Todt például hetente látogatja – szerint Schumacher időnként van tudatánál, ilyenkor képes megérteni az egyszerűbb beszédet, felismeri közeli rokonait-barátait, és szemmozgásokkal, pislantásokkal, biccentésekkel kommunikál. Felépülése még két-három évig is eltarthat. 
Az 1991-2006, majd 2011-2012 között versenyző Schumacher a Forma-1 történetének legeredményesebb versenyzője, 91 futamot nyert, 68 pole pozíciót szerzett, 155-ször állt dobogóra, és ahogy köztudott, hét világbajnoki címet nyert (kettőt a Benettonnal, 1994-95-ben, majd ötöt a Ferrarival 2000-2004 között).
Az elmúlt egy évben az illetéktelen behatolók, a sajtóetikát csúnyán sértő cikkek mellett egy öngyilkossággal végződő adatlopás is beárnyékolta a felépülését, ugyanakkor fia, Mick lassan, álnéven építi saját versenyzői karrierjét. 
Schumi állapotáról vasárnap a szintén egykori F1-es versenyző, az 1989-es tesztbalesete után kerekesszékbe került Philippe Streiff nyilatkozott a Le Parisiennek, azt mondta, a német “ideális esetben” mankókkal járhat majd.
Ahogy korábban többször is, Schumacher menedzsere, Sabine Kehm elítélően reagált Streiff bennfenteskedésére, hangsúlyozta, hogy a francia veterán nem közeli barátja munkaadójának. “Nem erősíthetem meg a hírt. Csak annyit állíthatok biztosan, hogy nem tudom, Streiff úr honna szedte az információt, ugyanis nem áll kapcsolatban a családdal, soha nem is állt. Sok idő kell még, hosszú idő, kemény küzdelem vár ránk – Michael az állapotának megfelelő ütemben gyógyul.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.