F1: Végigparázta az évet a Mercedes-főnök

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 15.00

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy percig sem volt nyugodt az amúgy példátlan dominanciát hozó idényben.

19-ből 18 pole-t hoztak el és 16 futamot nyertek – 11 kettős győzelem volt -, lazán hozták a konstruktőri bajnoki címet, Lewis Hamilton pedig egyéniben győzött, de a Mercedes AMG csapatfőnöke, Toto Wolff csak a legvégén engedett fel, az osztrák szakember saját bevallása szerint “végigparázta” idényt.


“Nagyon pesszimista alkat vagyok. Egészen Japán Nagydíjról való hazautazásig  – ami egyébként elég sötét élmény volt Jules (Bianchi) balesete miatt – tartott, hogy lassan felfogjam, milyen domináns csomagunk van, és hogy képesek leszünk megnyerni a bajnokságot” – mesélte az Autosportnak. “Előtte eszembe sem jutott ilyesmi, sosem gondoltam, hogy sima ügy lesz, sőt, az ellenkezője járt a fejemben.”
Wolff kimondottan megijedt, amikor a tesztelésen látott szenvedés után a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Daniel Ricciardo a 2. helyet hozta a Red Bull-lal.


“Az idény elején látottak nem mutatták egyértelműen, hogy elég jó a csomagunk. Melbourne-ben Ricciardo a második lett – bár utána diszkvalifikálták – úgy, hogy gyakorlatilag nem is teszteltek. Ez elég erős figyelmeztetés volt, hogy nem bízhatjuk el magunkat. Ezért igyekeztünk minden egyes futamra tovább javítani a teljesítményt, és ha megnézzük, most először a csapat végig tudott is javulni, ahelyett, hogy lassan visszaestünk volna.”
“Még 2009-ben (a Brawn GP-s bajnoki évben) is visszaestünk az idény második felében. Tavaly a nyári szünetig egész jók voltunk, de aztán jól lemaradtunk, amikor Sebastian Vettel kilenc futamot nyert zsinórban – idén viszont az ellenkezője történt.”
Az osztrák csapatvezető elismeri, hogy a saját alkata és gondolkodásmódja miatt aggódott a kelleténél jobban, de úgy véli, így lehet a legtöbbet elérni.


“A korábbi állásaimban sem voltam nyugodt addig, amíg nem zártuk le a feladatot. Egyszerűen ilyen a beállítottságom. Egyszerűen nem hiszek a sikerben, amíg nem értük el. Nyilván nem könnyítem meg az életem ezzel, minden nap szenvedés, de hasznos, ha mindig a legrosszabbra készülök. Így nem szállnak el az elvárások, így mindig keményen hajt az ember, ugyanis semmi sem elég jó.”

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.