F1: Végigparázta az évet a Mercedes-főnök

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 15.00

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy percig sem volt nyugodt az amúgy példátlan dominanciát hozó idényben.

19-ből 18 pole-t hoztak el és 16 futamot nyertek – 11 kettős győzelem volt -, lazán hozták a konstruktőri bajnoki címet, Lewis Hamilton pedig egyéniben győzött, de a Mercedes AMG csapatfőnöke, Toto Wolff csak a legvégén engedett fel, az osztrák szakember saját bevallása szerint “végigparázta” idényt.


“Nagyon pesszimista alkat vagyok. Egészen Japán Nagydíjról való hazautazásig  – ami egyébként elég sötét élmény volt Jules (Bianchi) balesete miatt – tartott, hogy lassan felfogjam, milyen domináns csomagunk van, és hogy képesek leszünk megnyerni a bajnokságot” – mesélte az Autosportnak. “Előtte eszembe sem jutott ilyesmi, sosem gondoltam, hogy sima ügy lesz, sőt, az ellenkezője járt a fejemben.”
Wolff kimondottan megijedt, amikor a tesztelésen látott szenvedés után a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Daniel Ricciardo a 2. helyet hozta a Red Bull-lal.


“Az idény elején látottak nem mutatták egyértelműen, hogy elég jó a csomagunk. Melbourne-ben Ricciardo a második lett – bár utána diszkvalifikálták – úgy, hogy gyakorlatilag nem is teszteltek. Ez elég erős figyelmeztetés volt, hogy nem bízhatjuk el magunkat. Ezért igyekeztünk minden egyes futamra tovább javítani a teljesítményt, és ha megnézzük, most először a csapat végig tudott is javulni, ahelyett, hogy lassan visszaestünk volna.”
“Még 2009-ben (a Brawn GP-s bajnoki évben) is visszaestünk az idény második felében. Tavaly a nyári szünetig egész jók voltunk, de aztán jól lemaradtunk, amikor Sebastian Vettel kilenc futamot nyert zsinórban – idén viszont az ellenkezője történt.”
Az osztrák csapatvezető elismeri, hogy a saját alkata és gondolkodásmódja miatt aggódott a kelleténél jobban, de úgy véli, így lehet a legtöbbet elérni.


“A korábbi állásaimban sem voltam nyugodt addig, amíg nem zártuk le a feladatot. Egyszerűen ilyen a beállítottságom. Egyszerűen nem hiszek a sikerben, amíg nem értük el. Nyilván nem könnyítem meg az életem ezzel, minden nap szenvedés, de hasznos, ha mindig a legrosszabbra készülök. Így nem szállnak el az elvárások, így mindig keményen hajt az ember, ugyanis semmi sem elég jó.”

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Két percnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.