F1: Maldonado nem mumus!

Grosjean viszont túl sokat akart

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.23. 15.30

A Lotus vezető versenymérnöke szerint Pastor Maldonado méltatlanul rossz imázzsal rendelkezik, a háttérben alázatos és példás munkát végző csapattag.

Pastor Maldonadót a Forma-1-es nézők túlnyomó többsége balhés, ütközős, pokróc viselkedésű versenyzőként ismeri, aki bármikor ütközhet bárkivel, és akit csak a szponzori milliói tartanak a sportágban.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane szerint igazságtalan a venezuelai pilóta rossz imázsa, ugyanis példás munkaerő.


“Pastor szörnyű imázzsal rendelkezik, és néha valóban butaságokat is csinál a pályán. Azonban ő az egyik legjobb munkatárs, akivel valaha is dolgoztam – nagyszerűek a visszajelzései, nagyon higgadt, sohasem borul ki. Nagyon-nagyon jó, és iszonyú keményen dolgozik. Bármi is történjen, ő jön, teszi a dolgát. Csodát sosem érdemes várni, csak kemény munkával lehet előrébb lépni, és ő tisztában is van ezzel, ehhez tartja magát”- dicsérte a sokat látott szakember Maldonadót.
“Nem titok, hogy sok pénzt hoz a csapathoz, az ő helyzetében könnyen nekiállhatna hisztizni, de egyszer sem fordult elő ilyen. Soha. Szerintem ez igazi nagyság.”
Míg az idén újra felfutó Williamst 2013 végén elhagyó Maldonado a pocsék idény ellenére is csendben maradt, a 2012-13-ban dobogós helyezésekhez szokott Romain Grosjeannál jó néhányszor kiborult a bili. A francia pilóta sokszor háborgott a csapatrádión, ahogy az is megszokott kép volt, amikor a garázsban veszekedett valamelyik mérnökkel.
Permane Grosjean frusztrációját is megérti, látja, hogy a francia mennyire sikeréhes.
“Pastor nem húzza fel magát, ilyen a természete, de világos, hogy Romaint nagyon frusztrálta az idei év. Sikerekre vágyik, futamokat, bajnoki címet akar nyerni, a Lotusnak viszont pocsék éve volt.


“Úgy gondolom, hogy Romain kiemelkedően versenyzett 2013 második felében, egyedül ő volt képes valamennyire megszorongatni a Red Bullokat. Pastor egy kicsit nyugodtabban kezeli a dolgokat. Nem arról van szó, hogy ő kevésbé vágyik a sikerre, egyszerűen nála más formában jelenik meg a dolog. Romaint közvetlenül befolyásolják a gondok, míg Pastor inkább csendben végiggondolja a dolgot, aztán jön és felveti, hogy miért nem próbáljuk meg azt vagy azt.”
Permane szerint Maldonado alapvetően jobban boldogult a pocsék vezethetőségű E22-essel:


“Igen, azt hiszem, ez a helyzet, és ez frusztrálta Romaint is. Annyira jól akar teljesíteni, hogy olyasmit akart kihozni az autóból, amire az nem volt képes. Ez főképp péntekenként érvényesült, aztán szombatra sikerült feldolgoznia a helyzetet.” 
“De mindig szeretne nagyot ugrani, és tizedek helyett a top10 közepébe akar kvalifikálni, az autó viszont nem volt képes erre. Egyszerűen kiszámíthatóbb autót kell adnunk neki, Romainból így hozhatunk majd ki többet.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.