Pastor Maldonadót a Forma-1-es nézők túlnyomó többsége balhés, ütközős, pokróc viselkedésű versenyzőként ismeri, aki bármikor ütközhet bárkivel, és akit csak a szponzori milliói tartanak a sportágban.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane szerint igazságtalan a venezuelai pilóta rossz imázsa, ugyanis példás munkaerő.


“Pastor szörnyű imázzsal rendelkezik, és néha valóban butaságokat is csinál a pályán. Azonban ő az egyik legjobb munkatárs, akivel valaha is dolgoztam – nagyszerűek a visszajelzései, nagyon higgadt, sohasem borul ki. Nagyon-nagyon jó, és iszonyú keményen dolgozik. Bármi is történjen, ő jön, teszi a dolgát. Csodát sosem érdemes várni, csak kemény munkával lehet előrébb lépni, és ő tisztában is van ezzel, ehhez tartja magát”- dicsérte a sokat látott szakember Maldonadót.
“Nem titok, hogy sok pénzt hoz a csapathoz, az ő helyzetében könnyen nekiállhatna hisztizni, de egyszer sem fordult elő ilyen. Soha. Szerintem ez igazi nagyság.”
Míg az idén újra felfutó Williamst 2013 végén elhagyó Maldonado a pocsék idény ellenére is csendben maradt, a 2012-13-ban dobogós helyezésekhez szokott Romain Grosjeannál jó néhányszor kiborult a bili. A francia pilóta sokszor háborgott a csapatrádión, ahogy az is megszokott kép volt, amikor a garázsban veszekedett valamelyik mérnökkel.
Permane Grosjean frusztrációját is megérti, látja, hogy a francia mennyire sikeréhes.
“Pastor nem húzza fel magát, ilyen a természete, de világos, hogy Romaint nagyon frusztrálta az idei év. Sikerekre vágyik, futamokat, bajnoki címet akar nyerni, a Lotusnak viszont pocsék éve volt.


“Úgy gondolom, hogy Romain kiemelkedően versenyzett 2013 második felében, egyedül ő volt képes valamennyire megszorongatni a Red Bullokat. Pastor egy kicsit nyugodtabban kezeli a dolgokat. Nem arról van szó, hogy ő kevésbé vágyik a sikerre, egyszerűen nála más formában jelenik meg a dolog. Romaint közvetlenül befolyásolják a gondok, míg Pastor inkább csendben végiggondolja a dolgot, aztán jön és felveti, hogy miért nem próbáljuk meg azt vagy azt.”
Permane szerint Maldonado alapvetően jobban boldogult a pocsék vezethetőségű E22-essel:


“Igen, azt hiszem, ez a helyzet, és ez frusztrálta Romaint is. Annyira jól akar teljesíteni, hogy olyasmit akart kihozni az autóból, amire az nem volt képes. Ez főképp péntekenként érvényesült, aztán szombatra sikerült feldolgoznia a helyzetet.” 
“De mindig szeretne nagyot ugrani, és tizedek helyett a top10 közepébe akar kvalifikálni, az autó viszont nem volt képes erre. Egyszerűen kiszámíthatóbb autót kell adnunk neki, Romainból így hozhatunk majd ki többet.”