Szégyen, hogy tini kerül az F1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 16.30

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint egyenesen sértő, hogy a Toro Rosso jövőre a 17 éves Max Verstappent küldi pályára.

A Red Bull nyáron előzmény nélkül szerződtette utánpótlásprogramjába a 16 éves Max Verstappent, hogy néhány héttel később azt is bejelentsék, hogy a holland ifjonc 2015-ben már a Toro Rosso versenyzője lesz.


Az egykori Benetton-, Tyrrell-, Stewart-, Arrows- és Minardi-pilóta Jos Verstappen fia a gokartos évek után csak idén vágott bele a formaautózásba, mindössze egy Forma-3-as szezonnal a háta mögött kerül a Forma-1-be.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előléptetés miatt szabályt is változtatott, 2016-tól már lehetetlen lesz az ilyesmi, és úgy tűnik, nem csak Párizsban tartják túlzásnak Verstappen esetét.
Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve igen éles hangon kritizálta a Red Bull döntését. 
“Megmondjam az igazat? Szerintem Max előléptetése sértés. Felfogták a Red Bullnál, hogy egy gyereket küldenek a Forma-1-be?” – mondta az olasz Omnicorsének a kanadai.
“Nem kétlem, hogy gyors, de semmi tapasztalata nincs. Én 25 évesen kerültem a Forma-1-be, miután győztem az Indycarban. Tanulni kell, mielőtt valaki élet-halál harcba száll, de nem a Forma-1-ben kell tanulni” – magyarázta az 1995-ben CART-bajnoki címet szerző, az F1-ben a Williamsnél, a BAR-nál és a Saubernél versenyző veterán.
Villeneuve szerin egyébként még az FIA által bevezetett 18 éves korhatár is túl alacsony.


“21 évnek kellene lennie. A Forma-1-ben már tapasztaltan, többszörös győztesként kellene megérkezni. Nem az F1-ben kell tapasztalatokat gyűjteni, nem ott kell fejlődni versenyzőként.” 
A 42 éves pilóta úgy véli, a Red Bull lépése többszörösen is elhibázott, rossz üzenetet közvetít.
“Egy 17 éves versenyző bemutatkozása rossz fényt vet a Forma-1-re, szerintem nem úgy sült el ez, mint ahogy a Red Bull képzelte.”
“Megjön Verstappen, megy tíz kört, és máris jó versenyzőnek néz majd ki. Úgy tűnik majd, hogy bárki képes Forma-1-es autót vezetni, míg édesapám (az 19820-ben elhunyt Ferrari-pilóta, Gilles) idejében a versenyzők hősöknek számítottak, akik szinte kezelhetetlen szörnyeket voltak képesek irányítani.”
“Bár én az Indycarból érkeztem, az F1 még engem is lenyűgözött, de a mai F1 nem izgalmas. Az autók lassúnak tűnnek.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.