Szégyen, hogy tini kerül az F1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 16.30

Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint egyenesen sértő, hogy a Toro Rosso jövőre a 17 éves Max Verstappent küldi pályára.

A Red Bull nyáron előzmény nélkül szerződtette utánpótlásprogramjába a 16 éves Max Verstappent, hogy néhány héttel később azt is bejelentsék, hogy a holland ifjonc 2015-ben már a Toro Rosso versenyzője lesz.


Az egykori Benetton-, Tyrrell-, Stewart-, Arrows- és Minardi-pilóta Jos Verstappen fia a gokartos évek után csak idén vágott bele a formaautózásba, mindössze egy Forma-3-as szezonnal a háta mögött kerül a Forma-1-be.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előléptetés miatt szabályt is változtatott, 2016-tól már lehetetlen lesz az ilyesmi, és úgy tűnik, nem csak Párizsban tartják túlzásnak Verstappen esetét.
Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve igen éles hangon kritizálta a Red Bull döntését. 
“Megmondjam az igazat? Szerintem Max előléptetése sértés. Felfogták a Red Bullnál, hogy egy gyereket küldenek a Forma-1-be?” – mondta az olasz Omnicorsének a kanadai.
“Nem kétlem, hogy gyors, de semmi tapasztalata nincs. Én 25 évesen kerültem a Forma-1-be, miután győztem az Indycarban. Tanulni kell, mielőtt valaki élet-halál harcba száll, de nem a Forma-1-ben kell tanulni” – magyarázta az 1995-ben CART-bajnoki címet szerző, az F1-ben a Williamsnél, a BAR-nál és a Saubernél versenyző veterán.
Villeneuve szerin egyébként még az FIA által bevezetett 18 éves korhatár is túl alacsony.


“21 évnek kellene lennie. A Forma-1-ben már tapasztaltan, többszörös győztesként kellene megérkezni. Nem az F1-ben kell tapasztalatokat gyűjteni, nem ott kell fejlődni versenyzőként.” 
A 42 éves pilóta úgy véli, a Red Bull lépése többszörösen is elhibázott, rossz üzenetet közvetít.
“Egy 17 éves versenyző bemutatkozása rossz fényt vet a Forma-1-re, szerintem nem úgy sült el ez, mint ahogy a Red Bull képzelte.”
“Megjön Verstappen, megy tíz kört, és máris jó versenyzőnek néz majd ki. Úgy tűnik majd, hogy bárki képes Forma-1-es autót vezetni, míg édesapám (az 19820-ben elhunyt Ferrari-pilóta, Gilles) idejében a versenyzők hősöknek számítottak, akik szinte kezelhetetlen szörnyeket voltak képesek irányítani.”
“Bár én az Indycarból érkeztem, az F1 még engem is lenyűgözött, de a mai F1 nem izgalmas. Az autók lassúnak tűnnek.”

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.