A Marussia hiába zárt a konstruktőri bajnokság 9. helyén idén, az egykori orosz-angol csapat sorsa minden bizonnyal megpecsételődött, hiszen a csődbiztosok már a múlt héten elárverezték a banbury-i alakulat felszerelését.


A másik októberben csődöt jelentett Forma-1-es csapat, a Caterham azonban talán még túlélhet: brit források szerint a csődbiztos – de facto csapatfőnök – Finbarr O’Connel mára hívott össze értekezletet, amelyen a hitelezők jóváhagyását kéri a csapat eladásához. Ha ez meglesz, az új tulajdonos továbbviheti az alakulatot.
A Caterhamnél mindent megtettek, hogy az összeomlás ne legyen végleges, a kiscsapat ugyan kihagyta az Amerikai és a Brazil Nagydíjat, azonban internetes közösségi gyűjtéssel összeszedtek annyi pénzt, hogy részt vegyenek a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon.
Mostanra néhány szám is napvilágot látott ezzel kapcsolatban, kiderült például, hogy a régebbi felszerelések eladásából mindössze 160 ezer fontot (65 millió Ft) szedtek össze, Kobajasi Kamui és az akkorra szerződtetett új pilóta, Will Stevens viszont együtt 515 ezer fontot (208 millió Ft) hozott szponzori pénzként, míg 2,4 millió font a maradékát “tiszta”, ellenszolgáltatás nélküli adományokból szedték össze.


A kiscsapat Abu-Dzabiban egyebek mellett 80 ezer fontot (33 millió Ft) költött üzemanyagra, 31 ezret (12,5 millió Ft) utazásra és szállásra, 29 ezret (11,7 millió Ft) utazásra és szállásra, míg a csapattagok fejenként 2000 fontos (805 ezer Ft) fizetésért dolgoztak a hétvégén. Az abu-dzabi kaland után még maradt is 75 ezer font (30 millió Ft) a keretből.