F1: Jövőre év közben is lesz motorfejlesztés

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 12.30

Úgy tűnik, a Mercedes a nagy ellenszélben kénytelen volt megadni magát, a hírek szerint jövőre év közben is lehet fejleszteni a motorokat.

Úgy tűnik, a Mercedes a nagy ellenszélben kénytelen volt megadni magát, a hírek szerint jövőre év közben is lehet fejleszteni a motorokat. A Stratégiai Munkacsoport a múlt héten ülésezett Genfben, ezen óriási vita bontakozott ki arról, hogy mi legyen a motorfejlesztési tilalommal.


Mivel Bernie Ecclestone is kilátásba helyezte, hogy kompromisszum hiányában többségi akarattal ver át egy sokkal komolyabb változtatást (új motorformula bevezetése), a Mercedes megadta magát.

A szabályok szerint a gyártóknak február 28-ig kell homologizálniuk 2015-ös motorjaikat, amelyen az év végéig nem változtathatnak. A BBC és az Auto, Motor und Sport szerint a megállapodás lényege, hogy az összes olyan gyártó, amely nem használja fel a rendelkezésére álló összes, 32 darab “fejlesztési zsetont”, az év közben is jogosult lesz változtatni, és tetszőleges időpontban bevetni a módosított specifikációjú motort.

A vita a svájci Blick szerint olyan heves volt, hogy a Mercedes, illetve az éppen jövőre visszatérő Honda is többször a kilépéssel fenyegetőzött. Mondjuk, a V6-osok miatt visszatérő Hondának elég nagy érvágás lett volna, ha 2016-ra ismét teljesen új formulát vezetnek be.

Az állítólagos megállapodásról csak az újságok számoltak be, az FIA és a csapatok részéről hivatalosan még nincs semmilyen újdonság.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.