F1: Alonsónak elege lett az ígéretekből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 10.35

Fernando Alonso második apja, Flavio Briatore szerint már egy évvel ezelőtt eldőlt, hogy a spanyol távozik a Ferraritól.

Fernando Alonso egykori renault-s főnöke, “második apja”, a menedzsmentjében a háttérben a mai napig szerepet játszó Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol versenyző már 2013-ban eldöntötte, hogy távozik a Ferraritól, ha a 2014-es autó sem lesz versenyképes.


“Luca di Montezemolóval volt egy gentlemen’s agreementjük, hogy ha az új autó sem lesz jó, akkor viszlát. Kezet ráztak erre. Fernando unta már régi nótát, hogy jövőre jó autód, lesz, meglátod” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak.
A lap szerint Alonso és Briatore szerette volna, ha a Ferrari megvétózza az 1,6 literes turbós V6-os erőforrások 2014-es bevezetését.
“2013-ban egyértelműen az autó aerodinamikájával volt a gond, a motort illetően a Ferrari is versenyképes volt. Az új motor viszont ugrás volt az ismeretlenbe” – magyarázta Briatore.
“Fernando emellett úgy érezte, hogy a Ferrari a szakemberek igazolása terén sem tett eleget a Ferrari – a csapatnak a az ászokat kellett volna megszereznie, nem a huszonötödik szakikat” – tette hozzá.
Briatore elismerte, hogy már 2013-ban is felvették a kapcsolatot a Mercedesszel is, azonban “sosem folytak komoly tárgyalások”. A kétszeres bajnok spanyol végül a McLarenhez tért vissza, annak ellenére, hogy 2007-ben igen rosszul ért véget a kapcsolat.


Briatore erre azt mondja, hogy az “idő begyógyítja a sebeket”, Alonso számára pedig kimondottan tetszetős volt, hogy mekkora erőforrásokat szán a projektre a Forma-1-be visszatérő Honda.
Az egykori Renault-főnök azt is leszögezte, hogy Alonsónak nem volt beleszólása a csapattárs kérdésébe, nem ő bulizta ki, hogy Jenson Buttont tartsa meg a McLaren.
“Ez a szponzoráción alapuló belső döntés volt. De mi is elégedettek vagyunk vele, mert Jenson egy jó srác, okos, dörzsölt. Fernandóval is dolgozott már a csapatomnál” – utalt arra, hogy Button 2002-ben versenyzőként, míg Alonso tesztpilótaként szerepelt a Renault-nál.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.