A Forma-1 már nem sport?

Túl sokan fizetnek túl sokat az ülésekért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.22. 13.35

A Saubertől ejtett Adrian Sutil szerint a fizetős pilóták egyre hangsúlyosabb szerepe miatt a Forma-1 már nem tekinthető sportnak.

A Sauber 2015-re teljesen lecserélte versenyzői párosát, Esteban Gutierrez és Adrian Sutil helyett a jobb szponzori háttérrel rendelkező Marcus Ericsson és Felipe Nasr vezet majd náluk.
Bár a Forma-1-ben elég nehéz definiálni a fizetős pilóta fogalmát, amikor a legnagyobb neveket is követik a szponzorok (pl. Fernando Alonso és a Santander), Sutil úgy véli, hogy mostanra kritikussá vált a helyzet a fizetősöket illetően, a tehetség helyett az irreális összegű szponzori csomagok élveznek elsőbbséget  a szerződtetéseknél. 


“Az egyes pilóták által fizetett pénzek már tényleg túlmennek a határon. Nem lenne szabad így lennie a dolgoknak. Mindig is létezett ez a probléma, mindig is volt ilyesmi. 20-30 évvel ezelőtt is voltak kiscsapatok, ahová az ember bevásárolhatta magát. Manapság viszont kevesebb van belőlük, ezért jobban szemet szúr a dolog.”
“Ez talán mindig is így marad a Forma-1-ben, de talán megpróbálhatnánk jobb egyensúlyt teremteni. Emlékeszem a Minardi és az Arrows napjaira, ők legalább úgy-ahogy nyereségesek voltak. Akkor is volt pár szponzori hátszéllel érkező versenyző, de nem ez volt az elsődleges.”
“Jó lenne, ha visszatérhetnénk ehhez, akkor talán újra sportnak lehetne nevezni a Forma-1-et. Hogy jelenleg mi is, nem tudom…” – magyarázta a német, aki amúgy a Medion hátszelével házalt.
Bár a pénzügyileg küszködő közép- és kiscsapatok elsősorban a Forma-1 bevételeinek aránytalan elosztására panaszkodnak, Sutil Bernie Ecclestone-hoz hasonlóan a rossz/felelőtlen gazdálkodást is felrója nekik. 
“Először is, azt hiszem, hogy némely csapatoknak okosabban kellene gazdálkodniuk, hogy nyereségesek lehessenek. Másrészt viszont az egész rendszer hibás. Nem ismerem a pontos részleteket, de annyi biztos, hogy vannak csapatok, amelyek a Forma-1-es részvétel mellett képesek profitot termelni. Nem gond ez, vannak szponzoraik, működik a dolog. De egyeseknek nincsenek támogatóik ők pedig küszködnek.”
“Én egy egyszerű autóversenyző vagyok, szóval tényleg nem tudhatom, hogy miért borul a dolog, de ennek nem szabadna így lennie, hiszen ez továbbra is egy menő sportág!”

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.