A Forma-1 szabályait kidolgozó Stratégiai Munkacsoport csütörtökön Genfben ülésezett. A Bernie Ecclestone és az FIA-elnök hat-hat, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Lotus egy-egy szavazatával működő testületben az F1 uraként ismert angol üzletember tovább erőltette az idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrások lecserélését.


A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezúttal nem született megegyezés, így 2015-ben biztosan maradnak a jelenlegi motorok, de 2016-ra “hangosabb, erősebb és olcsóbb” erőforrásokat céloznak, lehetőleg 1000 lóerős teljesítménnyel és legfeljebb évi 10 milliós áron. A kérdéssel egy szakértői csoport foglalkozik majd, január végére dolgozzák ki a pontos tervezetet.
Ha a motorformuláról nem is született döntés, a 2015-ben használható erőforrások számát tisztázták. 
Amikor közreadták a 2015-ös Forma-1-es versenynaptárt, amelyben meglepetésre 21. futamként a Koreai Nagydíj is szerepelt, felmerült, hogy a verseny csak azért került be, hogy a csapatok büntetés nélkül használhassanak 5. erőforrást is.
A kiskaput most bezárták, akárhány futam is lesz, versenyzőnként mindössze négy új erőforrás kerülhet az autóba az idény alatt, minden további után büntetés jár. Ez egyébként jól jön a kisebb költségvetésű alakulatoknak, ugyanis minden egyes plusz motor kb. 800 ezer eurós pluszköltséget is jelentene.