F1: Keresztülverik a motorcserét?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.20. 09.30

Bernie Ecclestone hangosabb, erősebb motorokat akar, 2016-ra valószínűleg keresztül is viszik a tervet.

A Forma-1 szabályait kidolgozó Stratégiai Munkacsoport csütörtökön Genfben ülésezett. A Bernie Ecclestone és az FIA-elnök hat-hat, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Lotus egy-egy szavazatával működő testületben az F1 uraként ismert angol üzletember tovább erőltette az idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrások lecserélését.


A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ezúttal nem született megegyezés, így 2015-ben biztosan maradnak a jelenlegi motorok, de 2016-ra “hangosabb, erősebb és olcsóbb” erőforrásokat céloznak, lehetőleg 1000 lóerős teljesítménnyel és legfeljebb évi 10 milliós áron. A kérdéssel egy szakértői csoport foglalkozik majd, január végére dolgozzák ki a pontos tervezetet.
Ha a motorformuláról nem is született döntés, a 2015-ben használható erőforrások számát tisztázták. 
Amikor közreadták a 2015-ös Forma-1-es versenynaptárt, amelyben meglepetésre 21. futamként a Koreai Nagydíj is szerepelt, felmerült, hogy a verseny csak azért került be, hogy a csapatok büntetés nélkül használhassanak 5. erőforrást is.
A kiskaput most bezárták, akárhány futam is lesz, versenyzőnként mindössze négy új erőforrás kerülhet az autóba az idény alatt, minden további után büntetés jár. Ez egyébként jól jön a kisebb költségvetésű alakulatoknak, ugyanis minden egyes plusz motor kb. 800 ezer eurós pluszköltséget is jelentene.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.