F1: Hülkenberg végre sínen van

Jó döntést hozott a Force Indiával

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.19. 13.30

2010 óta szerepel a Forma-1-ben, de most először kezdi a következő évet versenyzőként ugyanannál a csapatnál – Nico Hülkenberg jól választott a Force Indiával.

Nico Hülkenberg még 2010-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Williamsnél, de a német pilóta az elmúlt négy évben egyszer sem maradt meg ugyanannál a csapatnál versenyzőként.

Miután a Williams ejtette, a Force India tesztelője lett 2011-ben, 2012-ben versenyzési lehetőséget kapott, de 2013-at már a Saubernél töltötte. Hülkenberg 2014-re tért vissza a Force Indiához, ahol végre 2015-ben is ugyanabban a szerepben vághat neki az új idénynek.


“Nagyon örülök neki, hogy végre-valahára kijutott egy kis állandóság. Lelkileg is jót tesz a kiszámíthatóság. Most először időben kiderült a jövőm, nagyon jó érzés előre tudni, mit fogok csinálni a jövő évben, lehetőségem van a munkára és a csapatra koncentrálni, egy irányba húzhatunk” – mondta.

Bár a McLaren és a Ferrari üléseiről többször is lemaradt már, 2013 végén a sauberes folytatás, a lotusos lehetőség és a Force Indiá-s visszatérés között választhatott a német.

“Nem is kérdés, hogy a Saubertől a Force Indiához való csatlakozás volt a jó döntés – persze utólag könnyű okosnak lenni! Egyértelműen elégedett vagyok, még ha nem is volt tökéletes az idényem. Jól kezdtem, de ilyen-olyan okokból a szezon második fele már nem volt olyan erős. Nyilván az autó sem volt olyan versenyképes akkor.”

“A későbbi futamokon nem hoztuk a maximumot, és több csapat is megelőzött minket a fejlesztési versenyben. Az év elején, Bahreinben még a Ferrarikkal küzdöttünk és vertük a Williamst, de később már előttünk jártak. Az új szabályok mellett is az aerodinamika a döntő, mások pedig többet tudtak erre áldozni” – magyarázta a 27 éves pilóta, aki a szezon első 10 versenyén mindannyiszor pontot szerzett, végül pedig 96 ponttal a bajnokság 9. helyén zárt.

Hülkenberg azt mondja, az élcsapatok mellőzése sem bántja igazán.

“Nem frusztrál, hogy nem ülök nyerő csapatnál. Ez van, egyszerűen hozni kell, amit tudok, és egy nap majd adódik egy lehetőség – vagy nem. Emellett tagadhatatlan, hogy nagyon erős a pilótapiac, ha megnézzük, az élcsapatoknál most is toppilóták vannak, nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az szar versenyző, dobják már ki.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.