F1: Hülkenberg végre sínen van

Jó döntést hozott a Force Indiával

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.19. 13.30

2010 óta szerepel a Forma-1-ben, de most először kezdi a következő évet versenyzőként ugyanannál a csapatnál – Nico Hülkenberg jól választott a Force Indiával.

Nico Hülkenberg még 2010-ben mutatkozott be a Forma-1-ben a Williamsnél, de a német pilóta az elmúlt négy évben egyszer sem maradt meg ugyanannál a csapatnál versenyzőként.

Miután a Williams ejtette, a Force India tesztelője lett 2011-ben, 2012-ben versenyzési lehetőséget kapott, de 2013-at már a Saubernél töltötte. Hülkenberg 2014-re tért vissza a Force Indiához, ahol végre 2015-ben is ugyanabban a szerepben vághat neki az új idénynek.


“Nagyon örülök neki, hogy végre-valahára kijutott egy kis állandóság. Lelkileg is jót tesz a kiszámíthatóság. Most először időben kiderült a jövőm, nagyon jó érzés előre tudni, mit fogok csinálni a jövő évben, lehetőségem van a munkára és a csapatra koncentrálni, egy irányba húzhatunk” – mondta.

Bár a McLaren és a Ferrari üléseiről többször is lemaradt már, 2013 végén a sauberes folytatás, a lotusos lehetőség és a Force Indiá-s visszatérés között választhatott a német.

“Nem is kérdés, hogy a Saubertől a Force Indiához való csatlakozás volt a jó döntés – persze utólag könnyű okosnak lenni! Egyértelműen elégedett vagyok, még ha nem is volt tökéletes az idényem. Jól kezdtem, de ilyen-olyan okokból a szezon második fele már nem volt olyan erős. Nyilván az autó sem volt olyan versenyképes akkor.”

“A későbbi futamokon nem hoztuk a maximumot, és több csapat is megelőzött minket a fejlesztési versenyben. Az év elején, Bahreinben még a Ferrarikkal küzdöttünk és vertük a Williamst, de később már előttünk jártak. Az új szabályok mellett is az aerodinamika a döntő, mások pedig többet tudtak erre áldozni” – magyarázta a 27 éves pilóta, aki a szezon első 10 versenyén mindannyiszor pontot szerzett, végül pedig 96 ponttal a bajnokság 9. helyén zárt.

Hülkenberg azt mondja, az élcsapatok mellőzése sem bántja igazán.

“Nem frusztrál, hogy nem ülök nyerő csapatnál. Ez van, egyszerűen hozni kell, amit tudok, és egy nap majd adódik egy lehetőség – vagy nem. Emellett tagadhatatlan, hogy nagyon erős a pilótapiac, ha megnézzük, az élcsapatoknál most is toppilóták vannak, nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az szar versenyző, dobják már ki.”

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videón forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.