F1: Újabb főnökök repülnek a Ferraritól

Példátlan tisztogatás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.18. 10.35

Folytatódik a korábbi garnitúra tagjainak kiszórása a Ferrarinál, a gumifőnök és a vezető stratéga is lapátra került. Mások már nem is mernek Maranellóba szerződni.

A Ferraritól tavasz óta számtalan vezető távozott, és lassan csak azért ér véget a folyamat, mert már egy “régi” főnök sem marad.


Kedden a technikai főnök Pat Fryt és a főtervező Nikolas Tombazist búcsúztatta el az olasz alakulat, szerdára a gumifőnök, Hamasima Hirohide lelépése jutott. A japán szakember a Bridgestone 2010 végi kilépéséig a gyártó motorsportfőnökeként dolgozott, majd a 2011-es MotoGP-s kitérő után állt be a Ferrarihoz, hogy segítse az olasz csapat fejlesztéseit a gumik szempontjából.
Olaszországi tudósítások szerint a technikai főnök Fry jobbkezének, a vezető stratéga Neil Martinnak is ajtót mutattak.
A Ferraritól április óta távozott két csapatfőnök, Srefano Domenicali, majd hét hónapot megért utódja, Marco Mattiacci, a motorfőnök Luca Marmorini, a 23 éven keresztül szolgáló  elnök, Luca di Montezemolo, a sikertelenségbe beleunó Fernando Alonso, most pedig a négy fenti szakember.


A maranellói márkát elnökként október közepe óta a Fiat Chrysler elnöki posztját is betöltő Sergio Marchionne vezeti, a sportrészleg, így a Forma-1-es csapat élére pedig a szezonzáró után került a Marlboro korábbi marketingigazgatója, Maurizio Arrivabene. Fernando Alonsót Sebastian Vettellel pótolták. 
A spanyol El Mundo Deportivo szerint a Ferrari gyakorlatilag “el akarja törölni az Alonso-korszakot”, míg az olasz Corriere dello Sport attól tart, hogy a csapatnál elvégzett tisztogatásban Maranello “túl sok vezetőt veszít ahhoz, hogy a maradék túlélőre hagyatkozhasson”.
Az utóbbi megjegyzés fényében aggasztó, hogy a német Sport Bild értesülése alapján a korábban a Ferrarihoz tartó Bob Bell (Renault, Mercedes) és Rob Marshall (Red Bull-főtervező) is meggondolta magát, már nem akar Maranellóba menni.
A német lap hozzáteszi, hogy egy ütős igazolás azonban összejöhet, a Ferrarinak állítólag sikerült megnyernie a Mercedesnél Lewis Hamilton teljesítmény-mérnökeként dolgozó Jock Cleart.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.