Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint veszélyes lehet bevezetni bármilyen költségplafont az F1-ben, mert ennek a lépésnek nem várt hatása lehet más területekre. A stratégiai munkacsoport csütörtökön ül össze, hogy a Forma-1 aktuális ügyeiről tárgyaljon, a motorfejlesztési tilalom mellett biztosan téma lesz a költségcsökkentés is.


A csapatok ezt részben azzal oldanák meg, hogy nagyobb részesedést kérnek a jogdíjakból, a kisebb alakulatok azonban továbbra sem mondtak le a költségplafon bevezetéséről.

“Az elmúlt évtizedben a csapatok nagy részét autógyártók támogatták, akik nem izgultak túlságosan a kiadások miatt” – mondta Boullier. “2010-ben kezdődött a folyamat, hogy a csapatok elkezdték elveszíteni ezt a támogatást, a zsebükbe kellett nyúlniuk annak érdekében, hogy versenyképesek maradjanak, hogy ne maradjanak le. Néhány csapat még mindig nem találta meg a módját annak, hogy pótolja ezt a hiányt.”

“Ez egy probléma: álljanak le a fejlesztések, csak hogy alacsonyak maradjanak a költségek? Ezzel ártanánk az F1-nek. Ez nemcsak a csapatokról szól, hanem teljes beszállítási láncról, ami 2-3000 embert jelent. Vagy ott van a másik mód, hogy növeljük a bevételeket, például a bevételek másféle elosztásával és évi 25 versennyel. Nem tudom a jó választ.”