F1: Nagyon rosszul is elsülhet a költségplafon

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.18. 16.30

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint veszélyes lehet bevezetni bármilyen költségplafont az F1-ben, mert ennek a lépésnek nem várt hatása lehet más területekre.

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint veszélyes lehet bevezetni bármilyen költségplafont az F1-ben, mert ennek a lépésnek nem várt hatása lehet más területekre. A stratégiai munkacsoport csütörtökön ül össze, hogy a Forma-1 aktuális ügyeiről tárgyaljon, a motorfejlesztési tilalom mellett biztosan téma lesz a költségcsökkentés is.


A csapatok ezt részben azzal oldanák meg, hogy nagyobb részesedést kérnek a jogdíjakból, a kisebb alakulatok azonban továbbra sem mondtak le a költségplafon bevezetéséről.

“Az elmúlt évtizedben a csapatok nagy részét autógyártók támogatták, akik nem izgultak túlságosan a kiadások miatt” – mondta Boullier. “2010-ben kezdődött a folyamat, hogy a csapatok elkezdték elveszíteni ezt a támogatást, a zsebükbe kellett nyúlniuk annak érdekében, hogy versenyképesek maradjanak, hogy ne maradjanak le. Néhány csapat még mindig nem találta meg a módját annak, hogy pótolja ezt a hiányt.”

“Ez egy probléma: álljanak le a fejlesztések, csak hogy alacsonyak maradjanak a költségek? Ezzel ártanánk az F1-nek. Ez nemcsak a csapatokról szól, hanem teljes beszállítási láncról, ami 2-3000 embert jelent. Vagy ott van a másik mód, hogy növeljük a bevételeket, például a bevételek másféle elosztásával és évi 25 versennyel. Nem tudom a jó választ.”

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.