Todt: A Ferrari nem beteg, csak kimerült

Hetente látogatja Schumachert az FIA-elnök

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.16. 10.30

A Ferrari sikerkorszakának csapatfőnöke, Jean Todt szerint az olasz csapatnak nem szabad forradalmi változtatásokba kezdenie, ha újra az élre akar kerülni.

A Ferrari idén több évtizedes mélypontra ért, 1993-ban fordult elő utoljára, hogy egyetlen futamon sem tudott nyerni az olasz csapat. 
A sikertelenség igen komoly változásokat hozott, két csapatfőnök (Stefano Domenicali és Marco Mattiacci), több műszaki vezető, sőt még az elnök, Luca di Montezemolo is megbukott és távozott, és Fernando Alonso is búcsút intett a Ferrarinak.
A Scuderia schumacheri aranykorának csapatfőnöke, a jelenlegi FIA-elnök Jean Todt a fentiek ellenére úgy véli, hogy Maranellóban érdemes lesz “fontolva haladni”, nem szabad a külső nyomás előtt meghajolva mindent felforgatni.


“A Ferrari nem beteg, ezt azért túlzás kijelenteni. Köztudott, hogy milyen renoméja van a Ferrarinak világszerte, és különösen Olaszországban, ahol érzelmi kérdés (a szereplésük). Ez a varázs azonban néha más csapatoknál kapkodóbb döntésekre kényszeríti a Ferrarit. Szóval mondjuk inkább azt, hogy Ferrari egy kimerült emberre hasonlít, akinek érdemes meglátogatnia az orvost” – nyilatkozta az olasz RAI-nak.
“Alaposan ki kell elemezni a helyzetet, és meg kell tervezni a feltámadást, azonban forradalomra nincs szükség. A győzelem hozzátartozik a Ferrarihoz, de nem lehet örökké győzni.”
“Emlékszem, hogy amikor az én időmben elindult a nyerő szériánk, akkor sokan arra panaszkodtak, hogy ez így unalmas, előre lehet tudni az eredményt. Szóval az az igazság, hogy sosem lehet mindenkinek a kedvére tenni.”


Todt – aki régről ismeri őt – az új csapatfőnököt, Maurizio Arrivabenét és a 2015-től a Ferrarinál versenyző Sebastian Vettelt is méltatta, mindkettejüket jó választásnak tartja.
Az FIA-elnök azt is elárulta, hogy “hetente legalább egyszer” meglátogatja Michael Schumachert a család svájci otthonában. “Igaz, hogy már majdnem egy év telt el a baleset óta, de Michael még fiatal, bőven van ideje a felépülésre” – mondta a súlyos agysérüléseket szenvedett hétszeres világbajnokról.  
Hétfőn a Ferrarit 23 évig irányító Montezemolo is nyilatkozott, ő is bízik benne, hogy a csapat hamarosan újra az élen küzd majd, és Todthoz hasonlóan örül, hogy Vettellel pótolták Alonsót.


“Én örökre a Ferrari legnagyobb szurkolója maradok, még ha számomra és a cég számára véget is ért egy korszak. Most egy új korszak kezdődik, talán egy kicsit üzletiesebb, de nagyon fontos.”
“Fernando Alonso távozását sajnálom, de Vettel a megfelelő választás. Benne és a Ferrariban is ég a visszavágás vágya. Hogy hamarosan újra győz-e a Ferrari? Nagyon remélem! A legfontosabb, hogy szívvel-lélekkel akarják a bajnoki címet, aztán majd meglátjuk.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.