Kubica végleg lemondott az F1-ről?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.16. 09.40

A 2011 elején szerzett kézsérülése miatt Forma-1-est vezetni képtelen Robert Kubica látszólag végleg leszámolt a visszatérés reményével.

Amikor Robert Kubica 2011 elején egy helyi jelentőségű olaszországi ralin a szalagkorlátnak ütközött és majdnem elvesztette jobb karját, a Forma-1 egyik legnagyobb ígérete dőlt ki a sportágból.
A lengyel pilóta néhány éve már visszatért a versenyzéshez, kisebb-nagyobb sikerrel ott van a ralizás élvonalában, sőt szimulátoron Forma-1-es autóval is gyakorolt már, de korlátozott mozgású jobb keze miatt a száguldó cirkuszban képtelen lenne minden futamon indulni.


Egy friss nyilatkozata arra utal, hogy mostanra végleg lemondott arról, hogy az F1-ben vezessen még valamikor.
“A Forma-1 légköre nem hiányzik, de az autók vezetése igen. A Forma-1 volt az álmom, arra születtem, hogy pályaversenyző legyek, és sikerült is eljutnom odáig. Aztán megtörtént (a baleset). Fizikailag most is képes vagyok vezetni, tavaly szimulátoron teszteltem is, és bár nem is rossz eredménnyel, azért nem tudtam hozni a régi szintemet” – magyarázta a Ferrari-szakíró Leo Turini blogjának nyilatkozva.
“Ezért aztán nincs is értelme újra nekifutni, inkább a ralira koncentrálok” – vonta le a következtetést az egykori BMW- és Renault-versenyző. 
A 30 éves lengyel volt riválisáról, az idén második világbajnoki címét begyűjtő Lewis Hamiltonról is beszélt: “Már kissrác korunkban is Hamilton nyűgözött le igazán. Nagyon büszke lehet magára a 2014-ben elért eredményei alapján!”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.