F1: Mercedes-hibrid a Ferrariban és Red Bullban?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.16. 12.30

A színfalak mögött egyre keményebben küzdenek a Mercedes riválisai a motorfejlesztési tilalom lazításáért. A Mercedes kompromisszumot ajánlott.

A színfalak mögött egyre keményebben küzdenek a Mercedes riválisai a motorfejlesztési tilalom lazításáért. A jelenleg messze a legjobb hajtáslánccal rendelkező Mercedes korábban elzárkózott a szabályokon való lazítástól, amire a Ferrari és a Renault finoman jelezte, hogy akkor 2016-ra sokkal keményebb módosítást vernek át többségi akarattal.


Christian Horner Red Bull csapatfőnök korábban bedobta, hogy duplaturbós V6-osok kellenének hibrid bohóckodás nélkül, amire Bernie Ecclestone múlt héten azzal licitált rá, hogy ő inkább visszahozná a V10-es motorokat. A Mercedes valószínűleg felismerte, hogy egyedül maradt a harcban, és hogy Ecclestone a két riválissal összeállva gyakorlatilag bármit keresztül tud verni.

A kiscsapatoknak a V6-os hibridek eleve nagyon drágák, így tőlük sem lenne nehéz támogatókat szerezni. “Az biztos, hogy jövőre a motorszabályokban nem lesz változás” – jelentette ki Niki Lauda, a Mercedes csapatelnöke. “2016-ra nem garantálhatok semmit, fogalmam sincs, mi lesz csütörtökön.” A Mercedes korábban jelezte, hogy a motorformulán való változtatás esetén kész azonnal távozni a Forma-1-ből.

A stratégiai munkacsoport csütörtökön ül össze, hogy tárgyaljon az új szabályokról, az ellenszelet érezve a Mercedes kompromisszumos javaslatot dolgozott ki a megbeszélésre. A Sport Bild szerint a németek ajánlata az, hogy amennyiben maradnak a V6-os turbók, készek átadni a bonyolult, és eddig rettentő sikeres hibrid rendszerüket a riválisoknak, a V6-os motor nélkül.

A Mercedes valószínűleg az FIA által elismert, szabványosított rendszert csinálna a hibrid megoldásából, valahogy úgy, ahogy az egységes vezérlőelektronikát is a McLaren szállítja a csapatoknak. Biztos, hogy a javaslaton elgondolkoznak az ellenfelek.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.