A színfalak mögött egyre keményebben küzdenek a Mercedes riválisai a motorfejlesztési tilalom lazításáért. A jelenleg messze a legjobb hajtáslánccal rendelkező Mercedes korábban elzárkózott a szabályokon való lazítástól, amire a Ferrari és a Renault finoman jelezte, hogy akkor 2016-ra sokkal keményebb módosítást vernek át többségi akarattal.


Christian Horner Red Bull csapatfőnök korábban bedobta, hogy duplaturbós V6-osok kellenének hibrid bohóckodás nélkül, amire Bernie Ecclestone múlt héten azzal licitált rá, hogy ő inkább visszahozná a V10-es motorokat. A Mercedes valószínűleg felismerte, hogy egyedül maradt a harcban, és hogy Ecclestone a két riválissal összeállva gyakorlatilag bármit keresztül tud verni.

A kiscsapatoknak a V6-os hibridek eleve nagyon drágák, így tőlük sem lenne nehéz támogatókat szerezni. “Az biztos, hogy jövőre a motorszabályokban nem lesz változás” – jelentette ki Niki Lauda, a Mercedes csapatelnöke. “2016-ra nem garantálhatok semmit, fogalmam sincs, mi lesz csütörtökön.” A Mercedes korábban jelezte, hogy a motorformulán való változtatás esetén kész azonnal távozni a Forma-1-ből.

A stratégiai munkacsoport csütörtökön ül össze, hogy tárgyaljon az új szabályokról, az ellenszelet érezve a Mercedes kompromisszumos javaslatot dolgozott ki a megbeszélésre. A Sport Bild szerint a németek ajánlata az, hogy amennyiben maradnak a V6-os turbók, készek átadni a bonyolult, és eddig rettentő sikeres hibrid rendszerüket a riválisoknak, a V6-os motor nélkül.

A Mercedes valószínűleg az FIA által elismert, szabványosított rendszert csinálna a hibrid megoldásából, valahogy úgy, ahogy az egységes vezérlőelektronikát is a McLaren szállítja a csapatoknak. Biztos, hogy a javaslaton elgondolkoznak az ellenfelek.