A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások egyik fő ellenzője mindig is Bernie Ecclestone volt,  ő továbbra sem mondott le arról, hogy helyettük V8-as vagy akár V10-es motorokat hozzanak vissza 2016-tól.
Az F1 ura csütörtökön tartott év végi sajtótájékoztatóján így beszélt:


“Fogadhatunk rá, hogy jövőre is a Mercedes fog nyerni, márpedig nem éppen erre van szükségünk. Már felvetettem, és újra fel fogom vetni, hogy térjünk vissza a szívómotorokhoz, amelyekhez hozzácsapunk valami hibrid elemet.” 
“A gyártó aztán nevezheti majd McLaren Hybridnek, Ferrari Hybridnek vagy Williams Hybridnek, szóval az üzenet átmegy. Ma is hibridek vannak, de nem hirdetik, baromi jól titkolják. Akkor mire jó ez a mostani motor? Miért tervezték és mit értünk el vele?” 
“Fantasztikus mérnöki eredmények, de akik ezeket legyártották, azoknak álomszerű kihívás lenne szívómotort gyártani, amiből 1000 lóerőt is kihoznak. Szerintem ez kellene.”


A kérdésre, hogy ez az ötlet nem növelné-e tovább a költségeket, Ecclestone nemmel felelt, hozzátéve, hogy akár a korábbi motorokat is felhasználhatnák a gyártók: “Azt csinálnak, amit akarnak. Ha azt mondják, hogy oké, ennyi a hengerűrtartalom, ilyen a motor, és szeretnénk még valami hibrid izét vagy valami KERS-t rászerelni, hát rendben!” –  magyarázta, bár azt nem tudta megmondani, hogy akkor V8-asokat vagy V10-eseket is szeretne.
Az viszont biztos, hogy a Red Bullt, a Ferrarit, a Mercedest, a McLarent, a Williamst és a Lotust, valamint Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todtot tömörítő Stratégiai Munkacsoport következő, december 18-i ülésén újra előáll majd a szabályváltoztatási szándékkal: “Nos, nekem van hat szavazatom, ha sikerül négy csapatot megnyerni, akkor már tíz. 18 szavazat van összesen, szóval az már többség.”


Ecclestone azt mondta, a jelenlegi motorokhoz értelemszerűen nagyon ragaszkodó  Mercedesszel nem egyeztet előre, nincs értelme. Ha ki akarnak szállni az F1-ből, akkor úgyis kiszállnak.
“Szerintem ők mindig is csak azt csinálták, ami a saját érdekeiknek megfelelt, a gyártók mindig is ilyenek voltak, azt viszont kétlem, hogy lelépnének. Azt hiszem, eddig elég jól sikerült rendeznem a dolgokat, de azt is látom, hogy a Mercedes meggyőzése meddő próbálkozás lenne, szóval szerintem nincs értelme megkérdezni őket.”
Ami az FIA lehetséges reakcióját illeti, Ecclestone nem kertelt:


“Jean (Todt) nem fog örülni, hiszen ő erőltette az új motorokat. Biztosan nem fogja azt mondani, hogy oké, ejtsük őket. Viszont az FIA eladta a jogokat, így kaptuk a Stratégiai Munkacsoportot. Évi 40 millió dollárt fizetünk ezért. Nem, nem a szabályírási jogot vettük meg, csak azt, hogy a saját elképzeléseink szerint állíthassuk össze ezt a munkacsoportot. Ezzel még segítettünk is az FIA-nak, mert a veszteségeik miatt pénzre volt szükségük.”
Az angol kisember hozzátette, hogy a fentiek ellenére felőle megmaradhatnának a jelenlegi motorok, ha sikerülne a költségeiket jelentsen csökkenteni, igaz, azt sem titkolta, hogy a turbós V6-osok hangját 19 futam alatt sem tudta megszeretni: “Továbbra sem tetszik, és a versenyszervezőknek, meg általában a pályára kilátogatók többségének sem tetszik. Az a gond, hogy amikor kitalálták ezeket az új motorokat, nem gondoltak a mellékhatásokra.”