Hivatalos: Alonso és Button a McLaren párosa

A Forma-1 messze legjobb összeállítása?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 11.37

A McLaren-csapat csütörtök délben Wokingban bejelentette 2015-ös versenyzői párosát. Fernando Alonso visszatért, Jenson Button marad, Kevin Magnussen egy év után repült.

A McLaren hosszú hónapok lebegtetése, totojázása után december 11-én, csütörtökön végre hivatalosan közölte, kik vezetik a 2015-ben már Honda-motorral szerelt autót.
Azt már jó ideje sejteni lehetett, hogy a Ferrarit öt év után elhagyó Fernando Alonso 2007 után visszatér a csapathoz, de a partner kérdése nyitott maradt, még csütörtök reggel is ellentmondó hírek érkeztek: a brit sajtó Jenson Button, a dán kollégák az újonc Kevin Magnussen megtartásáról írtak.
Wokingban végül csütörtök délben tisztázódott minden: Alonso mellett Button vezet majd, a Ferrarihoz hasonlóan dupla világbajnoki párossal indul a McLaren-Honda. Mindkét versenyző több (két) évre szóló szerződést kötött. 
Az idén bemutatkozott Magnussen tartalék és tesztpilótaként marad, egyelőre sem ő, se a másik McLaren-nevelt, Stoffel Vandoorne nem remélhet versenyzői állást, a McLaren ugyanis nem tervezi B csapat vásárlását/indítását.

Alonso így nyilatkozott:

“Az elmúlt év során több ajánlatot is kaptam, köztük néhány igen csábítót is, de a McLaren-Honda több mint egy évvel ezelőtt megkeresett, felkértek, hogy legyek tevékeny résztvevője a partnerségük újjáélesztésének, egy olyan partnerségé, amely korábban uralta a Forma-1-et.” 


“Sosem titkoltam az Ayrton Senna iránti rajongásomat, ő kedvenc versenyzőm, a versenyzői példaképem, a zsinórmérték. Emlékszem, hogy kisgyerekként Senna-poszterek és -játékautók mellett álmodoztam arról, hogy egy nap Ayrton nyomdokaiba léphetek. Az édesapám által a nővéremnek épített, de végül hozzám került első gokartom is az Ayrton által vezetett McLaren-Honda színeit viselte – most pedig én magam is ennek a partnerségnek leszek tagja.”
“Hatalmas lelkesedéssel és elszántsággal szállok be ebbe a projektben, ugyanakkor tudom, hogy eltarthat egy ideig a kitűzött célok elérése, de ezzel semmi gondom. Részletekbe menő megbeszéléseket folytattam a McLaren és a Honda vezetőivel, valamint a brit és a japán létesítményeket is megtekintettem, ezek alapján pedig világos számomra, hogy hosszú és sikeres partnerség alapjait teszi most le a McLaren és a Honda. Én természetesen 100 %-ot beleadok majd, hogy ez megvalósuljon.”
Míg a spanyol Sennát emlegette, Button az előző McLaren-Honda korszak másik legendáját, Alain Prostot hozta fel:
“Nagyon izgatottan várom a 16. Forma-1-es, egyben hatodik mclarenes szezonomat. Fernandóhoz hasonlóan én is biztos vagyok benne, hogy a McLaren és a Honda nagy dolgokat ér majd el együtt, ahogy abban is biztos vagyok, hogy a közös munka során mindannyian mindent beleadunk majd, hogy nyerő csapatot építsünk.”
“Én is nagyon szerettem Ayrton Sennát, azonban kissrácként engem leginkább a csapattársa, Alain Prost inspirált. Az én szememben kész művészet volt, ahogyan azokat a brutális fehér-piros autókat győzelmekre vezette, világbajnoki címekig juttatta, azóta is igyekszem az ő stílusát másolni.”
“Csodálatos lehetőség az új McLaren-Hondánál dolgozni, nagyon örülök, hogy engem is felkértek. Majd kiugrok a bőrömből! Annak is örülök, hogy Kevin a csapattal marad, ugyanis gyors pilóta és nagyon rendes srác.” 


“A Honda szakembereit jól ismerem, hiszen 2003 és 2008 között Honda-motorokkal szerelt Forma-1-esekkel versenyeztem. Nagyon tisztelem és szeretem őket, ígérem, hogy 100 %-ot nyújtok majd, hogy sikeressé tegyük a mclarenes partnerséget. Végül, de nem utolsósorban alig várom, hogy egy olyan gyors és tapasztalt csapattársam legyen, mint Fernando. Meggyőződésem, hogy nagyszerűen dolgozunk majd együtt.”
A 33 éves Alonso és a 34 éves Button párosával a McLaren egyértelműen legtapasztaltabb kettősét hozta össze: a két versenyző együttesen 500 Forma-1-es futamon indult, összesen 47 futamgyőzelem, kis híján 150 egyéb dobogós helyezés, és természetesen három világbajnoki cím fűződik a nevükhöz.


“Ami a versenyzőket illeti, a McLaren alapelve mindig is az volt, hogy a lehető legerősebb párost alkalmazzuk, nekem pedig meggyőződésem, hogy Fernandóval és Jensonnal pontosan így is van most is. Bátran mondhatom, hogy a jelenlegi mezőny bármelyik párosánál egy nagyságrenddel jobb a miénk” – állította a cégvezér, Ron Dennis.
A McLaren-vezér azt mondta, “nem kér bocsánatot” a hosszú mérlegelésért, leszögezte viszont, hogy a kivárás hátterében az esetleges háromautós csapatok bevezetése állt, meg kellett várni a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsának múlt heti ülését, amelyen véglegesítették a 2015-ös szabályokat. Dennis egyébként nem rajong a háromautós ötletért.

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.