Hivatalos: Alonso és Button a McLaren párosa

A Forma-1 messze legjobb összeállítása?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 11.37

A McLaren-csapat csütörtök délben Wokingban bejelentette 2015-ös versenyzői párosát. Fernando Alonso visszatért, Jenson Button marad, Kevin Magnussen egy év után repült.

A McLaren hosszú hónapok lebegtetése, totojázása után december 11-én, csütörtökön végre hivatalosan közölte, kik vezetik a 2015-ben már Honda-motorral szerelt autót.
Azt már jó ideje sejteni lehetett, hogy a Ferrarit öt év után elhagyó Fernando Alonso 2007 után visszatér a csapathoz, de a partner kérdése nyitott maradt, még csütörtök reggel is ellentmondó hírek érkeztek: a brit sajtó Jenson Button, a dán kollégák az újonc Kevin Magnussen megtartásáról írtak.
Wokingban végül csütörtök délben tisztázódott minden: Alonso mellett Button vezet majd, a Ferrarihoz hasonlóan dupla világbajnoki párossal indul a McLaren-Honda. Mindkét versenyző több (két) évre szóló szerződést kötött. 
Az idén bemutatkozott Magnussen tartalék és tesztpilótaként marad, egyelőre sem ő, se a másik McLaren-nevelt, Stoffel Vandoorne nem remélhet versenyzői állást, a McLaren ugyanis nem tervezi B csapat vásárlását/indítását.

Alonso így nyilatkozott:

“Az elmúlt év során több ajánlatot is kaptam, köztük néhány igen csábítót is, de a McLaren-Honda több mint egy évvel ezelőtt megkeresett, felkértek, hogy legyek tevékeny résztvevője a partnerségük újjáélesztésének, egy olyan partnerségé, amely korábban uralta a Forma-1-et.” 


“Sosem titkoltam az Ayrton Senna iránti rajongásomat, ő kedvenc versenyzőm, a versenyzői példaképem, a zsinórmérték. Emlékszem, hogy kisgyerekként Senna-poszterek és -játékautók mellett álmodoztam arról, hogy egy nap Ayrton nyomdokaiba léphetek. Az édesapám által a nővéremnek épített, de végül hozzám került első gokartom is az Ayrton által vezetett McLaren-Honda színeit viselte – most pedig én magam is ennek a partnerségnek leszek tagja.”
“Hatalmas lelkesedéssel és elszántsággal szállok be ebbe a projektben, ugyanakkor tudom, hogy eltarthat egy ideig a kitűzött célok elérése, de ezzel semmi gondom. Részletekbe menő megbeszéléseket folytattam a McLaren és a Honda vezetőivel, valamint a brit és a japán létesítményeket is megtekintettem, ezek alapján pedig világos számomra, hogy hosszú és sikeres partnerség alapjait teszi most le a McLaren és a Honda. Én természetesen 100 %-ot beleadok majd, hogy ez megvalósuljon.”
Míg a spanyol Sennát emlegette, Button az előző McLaren-Honda korszak másik legendáját, Alain Prostot hozta fel:
“Nagyon izgatottan várom a 16. Forma-1-es, egyben hatodik mclarenes szezonomat. Fernandóhoz hasonlóan én is biztos vagyok benne, hogy a McLaren és a Honda nagy dolgokat ér majd el együtt, ahogy abban is biztos vagyok, hogy a közös munka során mindannyian mindent beleadunk majd, hogy nyerő csapatot építsünk.”
“Én is nagyon szerettem Ayrton Sennát, azonban kissrácként engem leginkább a csapattársa, Alain Prost inspirált. Az én szememben kész művészet volt, ahogyan azokat a brutális fehér-piros autókat győzelmekre vezette, világbajnoki címekig juttatta, azóta is igyekszem az ő stílusát másolni.”
“Csodálatos lehetőség az új McLaren-Hondánál dolgozni, nagyon örülök, hogy engem is felkértek. Majd kiugrok a bőrömből! Annak is örülök, hogy Kevin a csapattal marad, ugyanis gyors pilóta és nagyon rendes srác.” 


“A Honda szakembereit jól ismerem, hiszen 2003 és 2008 között Honda-motorokkal szerelt Forma-1-esekkel versenyeztem. Nagyon tisztelem és szeretem őket, ígérem, hogy 100 %-ot nyújtok majd, hogy sikeressé tegyük a mclarenes partnerséget. Végül, de nem utolsósorban alig várom, hogy egy olyan gyors és tapasztalt csapattársam legyen, mint Fernando. Meggyőződésem, hogy nagyszerűen dolgozunk majd együtt.”
A 33 éves Alonso és a 34 éves Button párosával a McLaren egyértelműen legtapasztaltabb kettősét hozta össze: a két versenyző együttesen 500 Forma-1-es futamon indult, összesen 47 futamgyőzelem, kis híján 150 egyéb dobogós helyezés, és természetesen három világbajnoki cím fűződik a nevükhöz.


“Ami a versenyzőket illeti, a McLaren alapelve mindig is az volt, hogy a lehető legerősebb párost alkalmazzuk, nekem pedig meggyőződésem, hogy Fernandóval és Jensonnal pontosan így is van most is. Bátran mondhatom, hogy a jelenlegi mezőny bármelyik párosánál egy nagyságrenddel jobb a miénk” – állította a cégvezér, Ron Dennis.
A McLaren-vezér azt mondta, “nem kér bocsánatot” a hosszú mérlegelésért, leszögezte viszont, hogy a kivárás hátterében az esetleges háromautós csapatok bevezetése állt, meg kellett várni a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsának múlt heti ülését, amelyen véglegesítették a 2015-ös szabályokat. Dennis egyébként nem rajong a háromautós ötletért.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.