Hivatalos: Alonso és Button a McLaren párosa

A Forma-1 messze legjobb összeállítása?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 11.37

A McLaren-csapat csütörtök délben Wokingban bejelentette 2015-ös versenyzői párosát. Fernando Alonso visszatért, Jenson Button marad, Kevin Magnussen egy év után repült.

A McLaren hosszú hónapok lebegtetése, totojázása után december 11-én, csütörtökön végre hivatalosan közölte, kik vezetik a 2015-ben már Honda-motorral szerelt autót.
Azt már jó ideje sejteni lehetett, hogy a Ferrarit öt év után elhagyó Fernando Alonso 2007 után visszatér a csapathoz, de a partner kérdése nyitott maradt, még csütörtök reggel is ellentmondó hírek érkeztek: a brit sajtó Jenson Button, a dán kollégák az újonc Kevin Magnussen megtartásáról írtak.
Wokingban végül csütörtök délben tisztázódott minden: Alonso mellett Button vezet majd, a Ferrarihoz hasonlóan dupla világbajnoki párossal indul a McLaren-Honda. Mindkét versenyző több (két) évre szóló szerződést kötött. 
Az idén bemutatkozott Magnussen tartalék és tesztpilótaként marad, egyelőre sem ő, se a másik McLaren-nevelt, Stoffel Vandoorne nem remélhet versenyzői állást, a McLaren ugyanis nem tervezi B csapat vásárlását/indítását.

Alonso így nyilatkozott:

“Az elmúlt év során több ajánlatot is kaptam, köztük néhány igen csábítót is, de a McLaren-Honda több mint egy évvel ezelőtt megkeresett, felkértek, hogy legyek tevékeny résztvevője a partnerségük újjáélesztésének, egy olyan partnerségé, amely korábban uralta a Forma-1-et.” 


“Sosem titkoltam az Ayrton Senna iránti rajongásomat, ő kedvenc versenyzőm, a versenyzői példaképem, a zsinórmérték. Emlékszem, hogy kisgyerekként Senna-poszterek és -játékautók mellett álmodoztam arról, hogy egy nap Ayrton nyomdokaiba léphetek. Az édesapám által a nővéremnek épített, de végül hozzám került első gokartom is az Ayrton által vezetett McLaren-Honda színeit viselte – most pedig én magam is ennek a partnerségnek leszek tagja.”
“Hatalmas lelkesedéssel és elszántsággal szállok be ebbe a projektben, ugyanakkor tudom, hogy eltarthat egy ideig a kitűzött célok elérése, de ezzel semmi gondom. Részletekbe menő megbeszéléseket folytattam a McLaren és a Honda vezetőivel, valamint a brit és a japán létesítményeket is megtekintettem, ezek alapján pedig világos számomra, hogy hosszú és sikeres partnerség alapjait teszi most le a McLaren és a Honda. Én természetesen 100 %-ot beleadok majd, hogy ez megvalósuljon.”
Míg a spanyol Sennát emlegette, Button az előző McLaren-Honda korszak másik legendáját, Alain Prostot hozta fel:
“Nagyon izgatottan várom a 16. Forma-1-es, egyben hatodik mclarenes szezonomat. Fernandóhoz hasonlóan én is biztos vagyok benne, hogy a McLaren és a Honda nagy dolgokat ér majd el együtt, ahogy abban is biztos vagyok, hogy a közös munka során mindannyian mindent beleadunk majd, hogy nyerő csapatot építsünk.”
“Én is nagyon szerettem Ayrton Sennát, azonban kissrácként engem leginkább a csapattársa, Alain Prost inspirált. Az én szememben kész művészet volt, ahogyan azokat a brutális fehér-piros autókat győzelmekre vezette, világbajnoki címekig juttatta, azóta is igyekszem az ő stílusát másolni.”
“Csodálatos lehetőség az új McLaren-Hondánál dolgozni, nagyon örülök, hogy engem is felkértek. Majd kiugrok a bőrömből! Annak is örülök, hogy Kevin a csapattal marad, ugyanis gyors pilóta és nagyon rendes srác.” 


“A Honda szakembereit jól ismerem, hiszen 2003 és 2008 között Honda-motorokkal szerelt Forma-1-esekkel versenyeztem. Nagyon tisztelem és szeretem őket, ígérem, hogy 100 %-ot nyújtok majd, hogy sikeressé tegyük a mclarenes partnerséget. Végül, de nem utolsósorban alig várom, hogy egy olyan gyors és tapasztalt csapattársam legyen, mint Fernando. Meggyőződésem, hogy nagyszerűen dolgozunk majd együtt.”
A 33 éves Alonso és a 34 éves Button párosával a McLaren egyértelműen legtapasztaltabb kettősét hozta össze: a két versenyző együttesen 500 Forma-1-es futamon indult, összesen 47 futamgyőzelem, kis híján 150 egyéb dobogós helyezés, és természetesen három világbajnoki cím fűződik a nevükhöz.


“Ami a versenyzőket illeti, a McLaren alapelve mindig is az volt, hogy a lehető legerősebb párost alkalmazzuk, nekem pedig meggyőződésem, hogy Fernandóval és Jensonnal pontosan így is van most is. Bátran mondhatom, hogy a jelenlegi mezőny bármelyik párosánál egy nagyságrenddel jobb a miénk” – állította a cégvezér, Ron Dennis.
A McLaren-vezér azt mondta, “nem kér bocsánatot” a hosszú mérlegelésért, leszögezte viszont, hogy a kivárás hátterében az esetleges háromautós csapatok bevezetése állt, meg kellett várni a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsának múlt heti ülését, amelyen véglegesítették a 2015-ös szabályokat. Dennis egyébként nem rajong a háromautós ötletért.

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.