F1: Alonso és Dennis már túllépett 2007-en

A főnök szerint Hamilton is hibás volt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.11. 18.30

Fernando Alonso szeretné kiköszörülni a 2007-es mclarenes csorbát, ezért tért vissza. A főnök, Ron Dennis szerint most nem lesz balhé.

Fernando Alonso 2007-ben friss kétszeres világbajnokként érkezett a McLarenhez, de a viszony gyorsan elromlott, miután a kiemelkedően szereplő újonc Lewis Hamilton mellett nem kapta meg a kiemelt bánásmódot és összetűzésbe keveredett a csapatfőnök Ron Dennisszel. 
A vita végül odáig fajult, hogy a spanyol a Ferraritól lopott adatok létét illető e-mailek nyilvánosságra hozatalával fenyegetőzött, amire válaszul Dennis önmaga “jelentette fel” a csapatot, az eljárás pedig a McLaren konstruktőri bajnokságból való kizárásával és 100 millió dolláros pénzbüntetéssel végződött. Alonso az év végén távozott.


Most, hét évvel később a spanyol pilóta visszatér, 2015-től a McLaren-Hondánál versenyez. Azt állítja, hogy igyekszik majd kiköszörülni a 2007-es csorbát:
“2007 nem volt épp a legjobb érzés, és az azóta eltelt évek során is csak ezt az egy dolgot bántam a Forma-1-ben – 2007-et kivéve minden mással elégedett voltam. Akkor nem hoztam a maximumot. Szóval most, néhány évvel később már érettebb vagyok, tanultam, jobban megértek dolgokat, amiket 25 évesen még nem értettem.”  
“Most visszatérek, hogy befejezzem a 2007-ben félbehagyott munkát. Ez volt az elsődleges szempont a visszatérésem kapcsán.”
Ron Dennis azt állítja, ő is bánja a hét évvel ezelőtt történteket, de meggyőződése, hogy ezúttal sokkal simábban mennek majd a dolgok.
“A Forma-1-ben hét hét is egy örökkévalóság, hét év pedig óriási idő. Tudom, hogy a média ugrásra készen figyel majd, hogy kiszúrjon bármilyen repedést a csapaton belüli viszonyokban és különösen köztem és Fernando között, de előre megmondhatom, hogy csak az idejüket vesztegetik majd.”


“A versenyzők között mindig vannak gondok, egykor Alain Prosttal és Ayrton Sennával is többször megtapasztaltam ezt, 2007-ben viszont sajnos nem sikerült kezelnünk a dolgot. Ugyanolyan érzésekkel tekintek vissza az akkori szerepemre, mint Fernando. Az ember megbánja a hibáit, de visszacsinálni már nem lehet bizonyos dolgokat. Kezelhettem volna jobban a helyzetet? Igen, valószínűleg ügyesebb is lehettem volna.” 
A McLaren-főnök hozzátette, hogy a viszály szításában Lewis Hamiltonnak is nagy szerepe volt:
“Visszatekintve arra az időszakra, sokaknak úgy tűnhetett, hogy az a fiatal srác a kiválasztott. De azért ő is éretlen volt, és különben is, ki lőtt először? Azt hiszem, Lewisnak is szerepe volt a folyamat elindításában.”


Alonso végül azzal zárt, hogy 2007 és 2014/15 teljesen más: “Ha az ember őszinte önmagával és képes tanulni a tetteiből, akkor előretekinthet. Ez nem a 2007-es McLaren-Mercedes, hanem a McLaren-Honda, szerintem teljesen más. Jenson (Button) nem Lewis, én pedig más ember vagyok, mint 2007-ben. Azért ülök most itt, mert semmilyen gondom nincs (a McLarennel), és mert egy egy nyerő projekt.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.