F1: A Red Bull szerint nem lehet beérni a Mercedest

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.10. 10.30

A Red Bull főnöke attól tart, hogy 2015-ben sem tudnak felzárkózni a Mercedeshez, sőt, a bajnokcsapat esetleg még jobban ellép a mezőnytől.

Bár a Renault-erőforrásokat használó Red Bull és a Ferrari is a motorfejlesztés korlátozásának lazításáért lobbizott, a Mercedes ellenállása miatt ez meghiúsult, így a riválisok attól tartanak, hogy a bajnokcsapat előnye 2015-ben is megmarad. 


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sötét képet fest a kilátásaikról:
“Nem írjuk le előre a jövő évet, de tagadhatatlan, hogy lemaradásban vagyunk. Az alapján pedig, amiket hallunk a Mercedes jövő évi fejlesztéseiről, elég komoly kihívás lesz csökkenteni a lemaradást. A Renault is sokat javulhat, de azt hiszem, hogy valószínűleg még az idei Mercedes-motor szintjét is nehéz lesz elérni.” 
“Talán közelebb tudunk kerülni, de a Mercedes sem áll egy helyben, és a Ferrari is ugyanabban a cipőben jár, mint mi. Nagyon nehéz, amikor február végén le kell zárni a motorfejlesztést.”
“Ha hihetünk a pletykált számoknak, a Mercedes előnye még nőhet is – nagyon elkeserítő lenne, ha így történne” – utalt arra, hogy egyes spekulációk szerint a kipufogó és az energiavisszanyerő-rendszer csiszolásával a német gyártó kb. 70 lóerőt hozhat 2015-re.
Más kérdés persze, hogy valóban csak február végéig fejleszthetők-e a motorok, ugyanis a szabályok nem egyértelműek.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.