F1: Lauda kiakasztja a Mercedes fejeseit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 10.35

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda nem tesz lakatot a szájára, néha a stuttgarti céges főnököket felhúzza, de a pilótákért tűzbe teszi a kezét, ha kell.

Az egy szezont megélt – de azt mindkét bajnoki cím megszerzésével záró – Brawn GP-ből 2010-re lett a Mercedes gyári Forma-1-es csapata, a projekt pedig 2014-re ért be, idén az alakulat ritkán látott dominanciával tarolt.
Ehhez az alapokat egyértelműen a 2013 végén távozott Ross Brawn tette le, de minden bizonnyal két utódja, Paddy Lowe és Toto Wolff, valamint a résztulajdonosként és címzetes elnökként beszállt Niki Lauda is hozzájárult a sikerekhez.


A háromszoros világbajnok osztrák legenda az FIA magazinjának beszélt vezetési stílusáról, azt mondja, ő nem vacakol, ha kell, a stuttgarti cég felsővezetésének is megmondja a magáét.
“Néha kiakasztom a fejeseket, mert én nem kertelek, kimondom, mi van. Volt egy igazgatótanácsi értekezlet, amin megmondtam, hogy (Rosberg és Hamilton) ütközni fognak. Hogy mondhatok ilyet, kérdezték. Hát, mert tudom” – utalt a két versenyzői idei küzdelmére.
“A versenyzők viszont tudhatják, hogy kiállok értük. Én vagyok az egyetlen, aki az ő nyelvüket beszéli, én versenyző is vagyok, nem csak az egyik főnök. Szóval kiváló a kapcsolatunk, de nincs könnyű dolguk, ha olyasmiről akarnak meggyőzni, ami szerintem nem oké.”
Lauda úgy érzi, hogy a Belga Nagydíjon történt ütközést kivéve a csapat vezetése jól kezelte a házi csatát, és nem is volt szüksg beavatkozásra.
“Csak egyszer beszéltük át komolyan a dolgokat, csak Spában. Sehol másutt nem volt probléma, nem volt balhé, békés volt a kapcsolat a pilóták között. A futamok előtt megbeszéléseken mindig nyugodtak voltak, tudták, mi a dolguk.”
“Tudják, hogy mit vár tőlük a Mercedes: az első és második helyen kell beérniük. Ez a csapatutasítás – az egyiküknek győznie kell, a másiknak pedig másodiknak kell lennie.” 

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.