F1: A Williams útján a Lotus?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 12.45

A Renault-ról Mercedes-motorra váltó Lotusnál a Williams idei feltámadásához hasonló előrelépést várnak 2015-ben.

A Renault versenyképtelen új V6-os turbós erőforrásainak legnagyobb áldozata a Lotus volt idén: míg 2013-ban futamot nyertek sorozatosan dobogóra álltak és a konstruktőri bajnokság 4. helyén zártak, idén csak 10 pontocska és a 8. hely jött össze.
Az enstone-i csapat 2015-re Mercedes-motorokra vált, meggyőződésük, hogy ezzel a Williams idei, tündérmesébe illő megtáltosodásához hasonló előrelépés várhat rájuk.


“Azt hiszem, óriásit léphetünk előre” – mondta a technikai igazgató, Nick Chester az Autosportnak. “Tudjuk, hogy mennyit számít a motor, és azt is tudjuk, mik voltak a problémáink idén aerodinamikai szempontból. A hibák kijavítása és az új motor együttesen óriási ugrást hozhat majd.”
“A Williams ragyogó munkát végzett, ha a tél folyamán is jól végzik a fejlesztést, akkor nehéz lesz beérni őket, de az lesz a célunk, hogy felzárkózzunk mögéjük.”
Chester hozzátette, hogy a Mercedes-motor eltérő kialakítása miatt az autó tervezésénél is új lehetőségek nyíltak például a hűtés területén, így nem is egyszerűen a motorerő hoz majd pluszt.
A Lotus versenyképességét esetleg csorbíthatja, hogy az elmúlt másfél-két évben számos szakember távozott a csapattól, de Chester úgy véli, hogy ez nem gond:
“Sok jó emberünk van Estone-ban. 2013 végén távoztak néhányan, de így is erős szakemberi gárdánk van, tudjuk, hogyan kell jó autót építeni. Szerintem nagyot ugorhatunk a jövő évben.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.