A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán este közzétette a 2015-ös Forma-1-es versenynaptárt, amelybe nagy meglepetésre, 21. versenyként az idénre pénzügyi gondok miatt ejtett Koreai Nagydíjat is felvették.


A meglepetés nem csak a nagyközönségre vonatkozik, még a koreai szervezők sem tudtak erről előre.
“Nem értesítettek minket előzőleg. Az FIA egyszerűen bejelentette a dolgot, pedig mi már korábban jeleztük, hogy milyen nehéz lenne megrendeznünk a versenyt” – nyilatkozta az AFP hírügynökségnek egy a neve elhallgatását kérő versenyszervező.
A Koreai Nagydíj visszavételében a verseny tervezett időpontja is furcsa, ugyanis május 3-ára, mindössze egy héttel az európai szakasz kezdetét jelentő Spanyol Nagydíj elé került, ami logisztikai nonszensz.
Egyesek szerint az egész egy blöff, pontosabban ügyeskedés, a cél pedig a motorszabályok kijátszása.
Az F1-ben 2015-ben versenyzőnként az idei öt helyett már csak négy új erőforrást lehet majd használni, kivéve, ha az eredeti kiírás szerint a versenynaptárban több mint 20 futam szerepel, mert akkor jár az ötödik motor is, áll a szabályokban.


Az FIA Korea visszavételével a megfelelő számra duzzasztotta a naptárt, hogy megelőzzék-elkerülhessék a motorok számát illető esetleges vitákat, huzavonát, majd a megfelelő időpontban egyszerűen ejtik a futamot.
Az egy idényben használható motorok számára vonatkozó szabályt még az 1,6 literes turbós V6-osok bemutatkozása előtt hozták, a téli tesztelés és a szezon azonban rávilágított, hogy az új generációs hibrid erőforrások megbízhatósága bőven hagy kívánnivalót maga után.
A jelenlegi gyártók 2015-re alaposan átalakított, továbbfejlesztett motorokkal futnak neki, ami újra meghibásodásokat ígér, a jövőre beszálló Honda pedig garantáltan a maga gyermekbetegségeivel küzd majd – az egész idényre járó négy erőforrás valószínűleg  büntetéscunamit hozna a szezon második felére.