F1: Átverés a Koreai Nagydíj?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.05. 09.30

Az FIA nagy meglepetésre a Koreai Nagydíjat is felvette a 2015-ös versenynaptárba, pedig a megrendezés gyakorlatilag kizárt. Trükközés lehet a háttérben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán este közzétette a 2015-ös Forma-1-es versenynaptárt, amelybe nagy meglepetésre, 21. versenyként az idénre pénzügyi gondok miatt ejtett Koreai Nagydíjat is felvették.


A meglepetés nem csak a nagyközönségre vonatkozik, még a koreai szervezők sem tudtak erről előre.
“Nem értesítettek minket előzőleg. Az FIA egyszerűen bejelentette a dolgot, pedig mi már korábban jeleztük, hogy milyen nehéz lenne megrendeznünk a versenyt” – nyilatkozta az AFP hírügynökségnek egy a neve elhallgatását kérő versenyszervező.
A Koreai Nagydíj visszavételében a verseny tervezett időpontja is furcsa, ugyanis május 3-ára, mindössze egy héttel az európai szakasz kezdetét jelentő Spanyol Nagydíj elé került, ami logisztikai nonszensz.
Egyesek szerint az egész egy blöff, pontosabban ügyeskedés, a cél pedig a motorszabályok kijátszása.
Az F1-ben 2015-ben versenyzőnként az idei öt helyett már csak négy új erőforrást lehet majd használni, kivéve, ha az eredeti kiírás szerint a versenynaptárban több mint 20 futam szerepel, mert akkor jár az ötödik motor is, áll a szabályokban.


Az FIA Korea visszavételével a megfelelő számra duzzasztotta a naptárt, hogy megelőzzék-elkerülhessék a motorok számát illető esetleges vitákat, huzavonát, majd a megfelelő időpontban egyszerűen ejtik a futamot.
Az egy idényben használható motorok számára vonatkozó szabályt még az 1,6 literes turbós V6-osok bemutatkozása előtt hozták, a téli tesztelés és a szezon azonban rávilágított, hogy az új generációs hibrid erőforrások megbízhatósága bőven hagy kívánnivalót maga után.
A jelenlegi gyártók 2015-re alaposan átalakított, továbbfejlesztett motorokkal futnak neki, ami újra meghibásodásokat ígér, a jövőre beszálló Honda pedig garantáltan a maga gyermekbetegségeivel küzd majd – az egész idényre járó négy erőforrás valószínűleg  büntetéscunamit hozna a szezon második felére.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.