F1: Átverés a Koreai Nagydíj?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.05. 09.30

Az FIA nagy meglepetésre a Koreai Nagydíjat is felvette a 2015-ös versenynaptárba, pedig a megrendezés gyakorlatilag kizárt. Trükközés lehet a háttérben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán este közzétette a 2015-ös Forma-1-es versenynaptárt, amelybe nagy meglepetésre, 21. versenyként az idénre pénzügyi gondok miatt ejtett Koreai Nagydíjat is felvették.


A meglepetés nem csak a nagyközönségre vonatkozik, még a koreai szervezők sem tudtak erről előre.
“Nem értesítettek minket előzőleg. Az FIA egyszerűen bejelentette a dolgot, pedig mi már korábban jeleztük, hogy milyen nehéz lenne megrendeznünk a versenyt” – nyilatkozta az AFP hírügynökségnek egy a neve elhallgatását kérő versenyszervező.
A Koreai Nagydíj visszavételében a verseny tervezett időpontja is furcsa, ugyanis május 3-ára, mindössze egy héttel az európai szakasz kezdetét jelentő Spanyol Nagydíj elé került, ami logisztikai nonszensz.
Egyesek szerint az egész egy blöff, pontosabban ügyeskedés, a cél pedig a motorszabályok kijátszása.
Az F1-ben 2015-ben versenyzőnként az idei öt helyett már csak négy új erőforrást lehet majd használni, kivéve, ha az eredeti kiírás szerint a versenynaptárban több mint 20 futam szerepel, mert akkor jár az ötödik motor is, áll a szabályokban.


Az FIA Korea visszavételével a megfelelő számra duzzasztotta a naptárt, hogy megelőzzék-elkerülhessék a motorok számát illető esetleges vitákat, huzavonát, majd a megfelelő időpontban egyszerűen ejtik a futamot.
Az egy idényben használható motorok számára vonatkozó szabályt még az 1,6 literes turbós V6-osok bemutatkozása előtt hozták, a téli tesztelés és a szezon azonban rávilágított, hogy az új generációs hibrid erőforrások megbízhatósága bőven hagy kívánnivalót maga után.
A jelenlegi gyártók 2015-re alaposan átalakított, továbbfejlesztett motorokkal futnak neki, ami újra meghibásodásokat ígér, a jövőre beszálló Honda pedig garantáltan a maga gyermekbetegségeivel küzd majd – az egész idényre járó négy erőforrás valószínűleg  büntetéscunamit hozna a szezon második felére.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.