A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa szerdán Dohában ülésezett, ahol a Bianchi-jelentés közzététele és a 2015-ös versenynaptár kibővítése mellett a jövő évi szabálymódosításokról is döntöttek.


Ahogy már korábban tudni lehetett, a jövő évre ejtették a duplapontos szezonzárót és a biztonsági autós szakaszok utáni állórajtok ötletét, valamint megerősítették a az ún. virtuális biztonsági autó bevezetését, amelynek keretében a dupla sárga zászlós szakaszoknál a versenyzőknek szabott sebességkorlátot tartva kell majd haladniuk.
Az elmúlt évek néha igen meglepő Forma-1-es igazolásaira reagálva az FIA jelentősen szigorította az F1-es versenyengedélyek, az ún. szuperlicencek kiadásának feltételeit.
2015-től a szuperlicenc megszerzéséhez az alábbi feltételeknek kell megfelelni:
Verstappenből nem lehetne F1-es


– betöltött 18. életév
– érvényes autóvezetői engedély
– a Forma-1 szabályaiból letett vizsga
– minimum 300 km-es teszttapasztalat Forma-1-es autóval
– legalább két év alsóbb kategóriás formaautós tapasztalat
A fentiek mellett a korábbi rendszer helyett, amelyben az alsóbb kategóriákban elért 1-3. helyezések jelentették a feltételt, ezentúl kiegyensúlyozottabb, pontokon alapuló szisztémával értékelik a kérelmező alkalmasságát.
(A fentiek alapján a jövőre a Toro Rossónál bemutatkozó Max Verstappen például már nem juthatna be a Forma-1-be, hiszen csak 17 éves, nincs közúti jogsija, valamint mindössze egy idényt töltött el a Forma-3-ban.)


A 2014-re bevezetett 5 másodperces időbüntetések sikerét látva az FIA 2015-től már a 10 másodperces büntetések verseny közbeni kiosztását is lehetővé teszi a stewardoknak. Ilyen jár majd például a veszélyes bokszutcai kiengedésekért, ami szintén újítás.  
Romain Grosjean abu-dzabi büntetését precedensként felhasználva 2015-től az erőforrások részelemeinek cseréjét illető szankciók is módosulnak: a hátrasorolásokat kitölteni nem tudó versenyzők a maradék rajtbüntetést nem viszik át a következő versenyhétvégére, ehelyett időbüntetéseket osztanak ki nekik a futamon.
Szigorúbban veszik a rajtrácson túl sokáig időző csapattagokat: akinek a stábja a felvezető kör előtti 15 másodperces figyelmeztetés után még a pályán van, az csak a bokszutcából rajtolhat el.


A biztonsági autós szakaszokat rövidítik, gördülékenyebbé teszik azzal, hogy 2015-től a lekörözött autók visszaengedése után nem kell majd bevárni azt, hogy felzárkózzanak a mezőny végére.
A futamok piros zászlós felfüggesztése esetén jövőre már nem a rajtrácsra sorakoznak fel az autók, hanem a bokszutcába sorolnak be, ahogy ez idén a Japán Nagydíjon is történt.
A Forma-1-es autók versenyzővel, de üres tankkal mért minimális tömegét 701-ről 702 kg-ra emelik, igaz, ez messze elmarad a korábban tervezett 10 kg-os emeléstől.